Melde bivirkning til lægemiddelstyrelsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.184 visninger
12 svar
6 synes godt om
6. juli 2016

Vivienne

Hej piger,

Min søn har en knude i låret efter 1 års vaccinen. Han klør sig hver gang han får bukserne af. Mange gange siger han av av. Og nogle gange laver han sår, der hvor knuden er.

Hos lægen har jeg fået at vide, at det kan tage mange måneder inden knuden forsvinder, men et helt år?

Nogen der har erfaring med dette? Hvornår skal man melde sådan noget? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2016

Kattha

Min datter havde bulen i låret i næsten et år. Heldigvis var det så ikke noget der kløede. Vi fik at vide hos lægen at det sker, men ikke rigtig noget vi skulle bekymre os om. Samtidig med at de sagde det nok var på grund af aluminium i vaccinen. Fik mig så bare til at bekymre mig endnu mere over hvad der ellers er af ting og sager i vaccinerne 

Anmeld Citér

6. juli 2016

Rockertand

Vivienne skriver:

Hej piger,

Min søn har en knude i låret efter 1 års vaccinen. Han klør sig hver gang han får bukserne af. Mange gange siger han av av. Og nogle gange laver han sår, der hvor knuden er.

Hos lægen har jeg fået at vide, at det kan tage mange måneder inden knuden forsvinder, men et helt år?

Nogen der har erfaring med dette? Hvornår skal man melde sådan noget? 

Det er på grund af aluminium. 

Min 4-årige har stadig kløe.

Der kan søges erstatning i særlige tilfælde.

Anmeld Citér

6. juli 2016

Vivienne

Jeg synes jeg hører ofte mødre fortælle, at deres læger siger at det er meget normalt. På den anden side har jeg også talt med læger, som mener at det skal tages mere seriøst og bør meldes.

Det virker som om mange læger helst vil undgå at melde det... Eller er det bare mig?!?!?

Anmeld Citér

6. juli 2016

Kattha

Vivienne skriver:

Jeg synes jeg hører ofte mødre fortælle, at deres læger siger at det er meget normalt. På den anden side har jeg også talt med læger, som mener at det skal tages mere seriøst og bør meldes.

Det virker som om mange læger helst vil undgå at melde det... Eller er det bare mig?!?!?

Jeg tror måske du har ret. Det virker til at de fleste læger helst vil undgå alt hvad der kan undgås, ikke kun mht det her. Og vil man gerne have noget gjort, så skal man i gang med at kæmpe med dem.. Min stedfar var den eneste læge der udviste noget bekymring omkring knuden. Han mente, at det ikke burde ske, men at det dog sker i sjældne tilfælde. Han var dog samtidig sikker på, at det ville gå væk og er ret ufarligt. Så det er altså ikke noget lægerne og sundhedsstyrelsen ikke er udmærket klar over. Tror måske de ikke synes det er vigtigt nok, når nu det kun rammer en lille andel af de vaccinerede.. Jeg har ikke mødt læger der mente det skulle meldes, men hvis du har, og din lille søn har store gener af det, så kunne du måske insistere på det bliver meldt?

Anmeld Citér

6. juli 2016

alenemor42

Hvor lang tid siden er det han blev vaccineret?

Anmeld Citér

6. juli 2016

ESV

Vivienne skriver:

Men hvorfor melder du det ikke bare selv? Hvorfor skal din læge gøre det?

Anmeld Citér

6. juli 2016

GrønStjerne

Såvidt jeg ved skal din læge ind og melde det som bivirkning.

Anmeld Citér

6. juli 2016

1977

Profilbillede for 1977
GrønStjerne skriver:

Såvidt jeg ved skal din læge ind og melde det som bivirkning.

Nej der er to muligheder - som pårørende/patient og fagperson. 

Det er på lægemiddelsstyrelsens hjemmeside som e blanket

Anmeld Citér

6. juli 2016

Vivienne

alenemor42 skriver:

Hvor lang tid siden er det han blev vaccineret?

Et år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.