At samligne sin baby med andres...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

748 visninger
7 svar
5 synes godt om
5. juli 2016

Anonym trådstarter

Skriver dette indlæg for se om nogle kan genkende det og berolige mig lidt  har en søn på 3 måneder - en dejligt nem dreng generelt. Men åh Gud hvor jeg tænker for meget - jeg er bekymret for om hans udvikling er som den skal være om han er bagud og om jeg overhoved  gør det godt nok - jeg samlinger meget med hans kusine som er 5 uger ældre end ham og det er en rigtig dum ting for hun virker lidt mere fremme end ham og det bekymret mig altså - han er ikke så god til  at holde hoved endnu og griner ikke ligesom hans kusine gør - der er dog masser af smil fra ham og pludre rigtig meget...  Er han bagud eller er han bare lidt langsommere end kusine mon?  Er det dumt at samligne ham med andre babyer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2016

Bebsen

Det er ikke dumt at sammenligne... Det er normalt  men find istedet en der er en måned yngre at sammenligne med og glæd dig over alt det din søn kan  

Du får ikke noget ud af at sammenligne, børn er SÅ forskellige, men det er helt normalt 

Anmeld Citér

5. juli 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Skriver dette indlæg for se om nogle kan genkende det og berolige mig lidt  har en søn på 3 måneder - en dejligt nem dreng generelt. Men åh Gud hvor jeg tænker for meget - jeg er bekymret for om hans udvikling er som den skal være om han er bagud og om jeg overhoved  gør det godt nok - jeg samlinger meget med hans kusine som er 5 uger ældre end ham og det er en rigtig dum ting for hun virker lidt mere fremme end ham og det bekymret mig altså - han er ikke så god til  at holde hoved endnu og griner ikke ligesom hans kusine gør - der er dog masser af smil fra ham og pludre rigtig meget...  Er han bagud eller er han bare lidt langsommere end kusine mon?  Er det dumt at samligne ham med andre babyer? 

5 uger er en hel del forskel i den alder. Så det er helt normalt at hun er længere fremme i sin udvikling end ham. Det betyder bestemt ikke at han er bagud. 

Anmeld Citér

6. juli 2016

Babilooo

Ja det er dumt at sammenligne.. Men de fleste gør det. 

Min erfaring er at piger er længere fremme end drenge generelt i de første år bl.a mht sprog.  Mwn også generel modenhed. Nyd din helt normale baby.

Anmeld Citér

6. juli 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Der kan virkelig ske meget på 5 uger. Så tag du den helt med ro. Det er helt naturligt at kusinen er længere fremme end din søn når hun er 5 uger ældre. Vent du bare en månedstid og se hvor meget din søn kan der  

Anmeld Citér

6. juli 2016

Babilooo

Tænk må at hvis din søn er 3 mnd. .. Så svarer 5 uger til ca en tredje del af den tid han har haft til at udvikle sig.

Anmeld Citér

6. juli 2016

ninibadini

Det er helt almindeligt at sammenligne, selvfølgelig gør man det. Men inderst inde ved du, jeg og alle andre mødre også at man ikke får ret meget ud af det. Alle børn er forskellige. Lige som os voksne, kan babyer heller ikke være gode til alt, og de vælger typisk et område at bruge deres energi på. Nogle børn bruger deres energi på det sproglige, det kan man bare ikke se så tydeligt som det fysiske. Tænk på at alle babyer 'kommer i mål' før eller siden. Når det er sagt, er jeg sikker på at din dreng er helt normal i sin udvikling Og 5 uger er virkelig lang tid når børnene ikke er ældre. Om nogle måneder kan du sikkert næsten ikke se forskel på de to.

Anmeld Citér

6. juli 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Det er helt normalt tror vi alle har gjort det. jeg har en veninde der har en dreng der er 5 dage ældre end T. Han var lynhurtig med alt og jeg tænkte præcis samme tanke. Men han fik altid kun ros fra sundhedsplejersker og lægen  

har ligeledes en kammerat der har en datter der er 2 mdr yngre end T og hun kan meget mere end T. Nogle børn er bare meget hurtigere og piger er som regel hurtigere end drenge.  

nyd din dreng og stop bekymringerne. Selvom det er nemt at sige. Hihi

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.