Rejse med baby.. Jeres erfaringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.006 visninger
10 svar
4 synes godt om
5. juli 2016

Karinabk

Hej allesammen,

Er førstegangs mor og har virkelig lyst til at tage ud og rejse med vores søn. Men har simpelthen så mange sommerfugle i maven over det....

Drømmen er en tur til Tanzania, da faren er derfra. Her taler vi hverken om safari eller andre udfordringer. Det vil være strand, sol og lidt rundt omkring. Vaccinerne dem har jeg taget højde for...

Men mangler lidt nogen at sparre med? 

Hvad skal man alt tænke på at have med og hvad siger fly selskaberne?

Mange hilsner Karina 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2016

Liv_86

Karinabk skriver:

Hej allesammen,

Er førstegangs mor og har virkelig lyst til at tage ud og rejse med vores søn. Men har simpelthen så mange sommerfugle i maven over det....

Drømmen er en tur til Tanzania, da faren er derfra. Her taler vi hverken om safari eller andre udfordringer. Det vil være strand, sol og lidt rundt omkring. Vaccinerne dem har jeg taget højde for...

Mange hilsner Karina 

Jeg tog til USA med min datter da hun var 4 mdr, det var noget af en tur fordi det var midt i vulkan asken fra Island og der tog det mega lang tid. 36 timer. 

Udover den lange tur, så gik det faktisk nemt. 

Nu er det mange år siden, men mener jeg var stoppet med at amme så havde flasker og erstatning med. Og hvad jeg ellers skulle bruge til hende med i håndbagagen. 

Når man har spædbørn med, kan man bestille en babylift som hænger på væggen foran en så baby kan ligge der i under turen. Eller man kan sidde med baby. 

Jeg synes ikke det var besværligt, kun derover, men det var på grund af vulkan aske og en dermed længere rejse til og mange flere stop. 

Anmeld Citér

5. juli 2016

karivinc

Det kommer helt an på, hvordan din barn er. Mit barn har meget temperament, så at flyve med ham er et sandt mareidt. Jeg ville i hvertfald ikke byde andre passagere at tage ham med på en lang flyrejse 

Anmeld Citér

5. juli 2016

Ønskebarnet2014

Vi rejste første gang med vores da hun var 11 mdr det var til USA, ingen problemer.

og igen da hun var halvandet år.

og vi skal til USA igen nu her hvor hun er 2 år

nu ved jeg ikke alderen på jeres barn men syntes i skal kaste jer ud i det, masser af små pakker, små snacks agurker mm. Og evt malebøger så skal det nok gå

Anmeld Citér

5. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Ork, ingen problemer. 

Siden vores dreng var 4 måneder har han fløjet utallige gange. Bornholm, Rhodos, Stockholm, Oslo, Dubai, Mallorca og lige om lidt USA.

Han er 1 år og 9 mdr.

For det meste tager barnet det roligt så længe forældrene tager det roligt.

vi sørger altid for at have snacks, mad, drikkevarer, forskelligt legetøj, bøger, iPad osv med.

Hvis dit barn er en helt lille baby, så er det super nemt at have dem med. Klart lettere end når de bliver 1,5 og har deres helt egen mening om tingene. 

Anmeld Citér

5. juli 2016

Karinabk

Sean er 7 mdr og egentlig en mild dreng. Tænker jeg måske første gang skal kaste mig ud på en mindre tur, feks til Spanien. Så vi i første omgang bare prøver at flyve. 

Ville helt vildt gerne afsted til London men det vil betyde at jeg tager palle alene afsted med min søn.

Så håber jeg bare ikke man rammer en af de dage hvor der er nye tænder på vej - feks idag. To på vej! IGEN!

Og så må man have en af de små klapvogne med ind i flyet normalt ikke?

Tænker på sådan noget som bleer, der har man vel nogen med og køber resten der hvor man skal hen? Og tænk hvis ens kuffert bliver væk med div mad, ting og sager? Ja ok det er måske at male fanden på væggen... Tænk at lande og stå uden sine ting, pu

Anmeld Citér

5. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Karinabk skriver:

Sean er 7 mdr og egentlig en mild dreng. Tænker jeg måske første gang skal kaste mig ud på en mindre tur, feks til Spanien. Så vi i første omgang bare prøver at flyve. 

Ville helt vildt gerne afsted til London men det vil betyde at jeg tager palle alene afsted med min søn.

Så håber jeg bare ikke man rammer en af de dage hvor der er nye tænder på vej - feks idag. To på vej! IGEN!

Og så må man have en af de små klapvogne med ind i flyet normalt ikke?

Tænker på sådan noget som bleer, der har man vel nogen med og køber resten der hvor man skal hen? Og tænk hvis ens kuffert bliver væk med div mad, ting og sager? Ja ok det er måske at male fanden på væggen... Tænk at lande og stå uden sine ting, pu

Jeg tager ALTiD bleer med hjemmefra, da du kan risikere at stå i et fremmed land og så har de ikke nogen bleer du kan bruge, eller er parfumeret eller lign.

Det samme hvis han får MME. 

Og ja, du må have paraplyklapvogn med helt ud til gaten 

Anmeld Citér

5. juli 2016

Babilooo

Det er supernemt at rejse med små børn i fly.. Intet problem. 

Jeg ville imidlertid ALDRIG tage er så lille barn med  til et afrikansk land. Jeg har rejst i 9 forskellig lande i Afrika og kom til skade med min arm. Den "klinik" jeg kom hen på var der kun en sygeplejeske og ingen læge. Han løste mit problem ved at sætte en linial på den ene side og så gazebind. . Du vil ikke få evt livsvigtig hjælp til din søn, hvis der sker noget med ham... Det ville jeg i hvert fald ikke satse på.

Anmeld Citér

5. juli 2016

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Karinabk skriver:

Hej allesammen,

Mange hilsner Karina 

Jeg fløj til Algeriet med min datter, da hun var 6 mdr. 

Mme var svært at opdrive, og bleerne var ikke, hvad jeg var vant til, men ellers var der ikke nogen problemer . 

Hvad er det, du er bekymret for? Du må gerne spørge, og så skal jeg hjælpe, hvis jeg kan 

Anmeld Citér

5. juli 2016

alenemor42

Jeg var i london med min søn da han var 7 mdr.... intet problem �� og han fik et par dage med nye tænder og feber der købte jeg bare lidt paracetamol til børn så var den fikset.

Bleer og mme havde de. Dog ikke mme som vi bruger herhjemme men det var min søn ligeglad med ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.