Hvornår reagerer børn på fremmede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

723 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. juli 2016

Anonym trådstarter

Hej med jer. Min søn på 11 uger er glad og tryg ved alle omkring ham. Vi har begge store familier, min mand og jeg, som vi jævnligt besøger. Han har siden han var lille været en del på armen ved familie, da jeg blev ramt af sygdom. Han reagerer ikke på at gå fra mig eller far fx til hans faster, moster, mormor, farmor, farfar osv. Han er lige glad og smilende. Min mor og jeg talte forleden om at jeg jo har haft den primære rolle i forhold til af give ham mad, pusle osv. Og hun undrer sig lidt over han ikke bliver ked af det, når han kommer over til fremmede. Jeg vil derfor gerne høre om andre har oplevet at deres børn ikke reagerer på at forlade mor og far og være ved andre mennesker?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2016

Guldlok88

Det gjorde min søn heller ikk.. Hvis de føler sig trygge og kan mærke at du er tryg ved det og personen som har ham er tryg ved det, så har de ikk noget imod det..  Når de bliver ældre, så kommer det nok 

Anmeld Citér

5. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det kommer som regel først når de bliver lidt ældre 

Anmeld Citér

5. juli 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nyd det - det skal nok komme

Anmeld Citér

5. juli 2016

FrkC

Min søn begyndte da han var omkring et halvt år tror jeg .. Deromkring i hvert fald .. Der er stadig nogen (typisk unge kvinder) han ikke vil have med at gøre og græder bare de kigger på ham.. Vi er afslappede omkring andre mennesker og smiler og pjatter, men lige lidt hjælper det .. Det skal nok gå over igen .. Det er værst hvis de ikke respekterer at han skal se dem an på afstand .. Han er 8 mdr nu .. 

Anmeld Citér

5. juli 2016

helle85

Anonym skriver:

Hej med jer. Min søn på 11 uger er glad og tryg ved alle omkring ham. Vi har begge store familier, min mand og jeg, som vi jævnligt besøger. Han har siden han var lille været en del på armen ved familie, da jeg blev ramt af sygdom. Han reagerer ikke på at gå fra mig eller far fx til hans faster, moster, mormor, farmor, farfar osv. Han er lige glad og smilende. Min mor og jeg talte forleden om at jeg jo har haft den primære rolle i forhold til af give ham mad, pusle osv. Og hun undrer sig lidt over han ikke bliver ked af det, når han kommer over til fremmede. Jeg vil derfor gerne høre om andre har oplevet at deres børn ikke reagerer på at forlade mor og far og være ved andre mennesker?

Min dreng kunne ikke lide at andre holdt ham fra fødslen, det var kun mig og min mand der kunne holde ham ellers grad han.

Min datter kunne alle holde.

Så det kommer også an på hvordan barnet er. 

Anmeld Citér

5. juli 2016

migxher

Min søn er 15 måneder og er først nu begyndt at blive reserveret overfor fremmede eller familie han ikke ser så tit

Anmeld Citér

5. juli 2016

Mor1986

Anonym skriver:

Vores reagere som regel heller ikke. Men vi kan så til gengæld mærke det på ham om aften hvis det har været for meget. Han er så meget urolig og ked af det

Anmeld Citér

5. juli 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Altså min datter er 2 år nu, og har aldrig været utryg ved fremmede. Faktisk er hun temmelig vild med fremmede, og er ikke bleg for at dele krammer ud til alle og enhver. 

Nyd du bare at du har en glad og tryg dreng

Anmeld Citér

5. juli 2016

Soonmom

Altså min søn reagere på den måde at han kigger efter os,  men han græder nødvendigvis ikke,  men er meget opmærksom på hvor vi er (og det har han været længe -  han er knap 4,5 måneder) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.