Hvor lang tid tager det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.403 visninger
2 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. juli 2016

Anonym trådstarter

Jeg skal desværre have en abort.. Jeg er i uge 7, og derfor nok en medicinsk. Har tid hos lægen her idag, hvor jeg skal underskrive abort papirerne.. Men hvor længe går der fra det til at man får aborten? Nu hvor den ærgerlige beslutning er taget, vil jeg bare gerne have det overstået. 

Så dem der har prøvet det, kan i fortælle om jeres forløb?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2016

Smilet:)

Det lyder ikk som om du er glad for den beslutning? Er det dit valg?  

jeg har prøvet at få en kiruisk(staves) abort og skulle igennem abort rådet om ar få lov da jeg var under 18år og ikk ønskede min mor skulle vide noget men var i uge 8 da jeg fandt ud af jeg var gravid og var i uge 9 da jeg fik det fjernet så mon ikk det går hurtigt?

ønsker dig held og lykke og tænk over din beslutning en ekstra gang for som jeg skrev i starten lyder det ikk som din beslutning og da du bær barnet er det dig det bestemmer husk det  

Anmeld Citér

5. juli 2016

Anonym

Jeg har fået 2 medicinske aborter. Begge to sidste år. Ved den første var jeg til lægen da jeg var 5 uger henne, her blev jeg henvist til en gynækolog. Jeg skulle selv finde en og ringede rundt til nogle forskellige. Fik en tid dagen efter jeg havde været hos lægen. Hos gynækologen blev jeg underlivsundersøgt (hos egen læge tog jeg bare en graviditetstest) og så fik jeg besked på at sluge en pille foran gynækologen som skulle stoppe udvikling i graviditeten og så blev jeg sendt hjem med store bind, smertestillende og 2 vaginal piller som jeg skulle sætte op i skeden 6 timer efter jeg havde spist den første pille foran gynækologen. Så jeg gik hjem og fik taget bind på og ventede på at der skete noget. Men der skete intet i de første timer. Da de 6 timer var gået stak jeg de to piller op i skeden og havde her fået besked på at jeg skulle ligge ned i en time efter jeg havde taget pillerne. Jeg lagde mig ned på sofaen med stort bind på, smertestillende og drikkevarer i nærheden og ventede. Efter kort tid kunne jeg mærke at jeg begyndte at bløde kraftigt og set fortsatte i ca 12 timer. Smerterne var ikke slemme. Jeg kan bedst sammenligne det med menstruationssmerter hvor de strammer og trækker i underlivet. Jeg spiste ikke de smertestillende jeg havde fået af lægen og efter 7 dage stoppede jeg med at bløde. Ugen efter aborten var jeg til kontrol hos gynækologen og graviditeten var væk. Den anden abort mindede meget om den første. Jeg synes slet ikke at det var slemt og jeg er 110% ovre det og skænker det ikke en tanke til dagligt. Så du har ikke noget at være nervøs for. Det skal nok få. Held og lykke med det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.