brugt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.835 visninger
12 svar
2 synes godt om
4. juli 2016

Anonym trådstarter

hvad er jeres erfaringer med brugt barnevogn, tremmeseng, pulsebord ?..

kan man overhovedet finde noget til billige penge der i god stand?..

barnevognen skal helst være med alt tilbehør (udtagen madrasser) da jeg ikke vil bruge brugte madraser til hverken barnevogn eller seng... Men hvad skal man kigge efter når man køber brugt?

er første gangs mor på su:/

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2016

Bshizzle

Anonym skriver:

barnevognen skal helst være med alt tilbehør (udtagen madrasser) da jeg ikke vil bruge brugte madraser til hverken barnevogn eller seng... Men hvad skal man kigge efter når man køber brugt?

Ifølge min verden, så er brugt helt fint !!! 

Kan ikke se hvorfor man skal offer 4000 kr på en Ny barnevogn når man mindst kan få en brugt til evt 500 kr som kan præcis det samme og evt brugt til ét barn (eller ligende) 

Det eneste du skal kigge efter ang barnevogne, er rust, fugt inden i (skader) samt om den bare er pæn i det? 

Men ja, god ide at købe en madras fra ny. 

Puslebord har jeg (de 2 gange jeg har haft brug for et) enten arvet brugt (som var 13 år gammelt) og købt på DBA 

Anmeld Citér

4. juli 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg brugte under 5000 kr på alt udstyr da jeg var gravid. - Købte alt brugt. 

Jeg har bestemt være glad for det!
Købte en gammel barnevogn med alt udstyr til 1000 kr - Den holder så ikke til mere når min datter er færdig med den, og fungerer udelukkende som altan barnevogn.
Tremmeseng 300 kr og den fungerer fint endnu, hvor min datter er 2 år.
Puslebord 100 kr (væghængt) brugte det i 8 mdr og solgte det videre til samme pris. Da fungerede det helt perfekt stadig. 

Så ja, jeg synes bestemt at man kan finde meget brugbare ting til meget billige penge.

Anmeld Citér

4. juli 2016

AmalieR

Anonym skriver:

det kan sagtens lade sig gøre 

trendsales og den blå avis har mange gode ting 

Anmeld Citér

4. juli 2016

Kattha

Vi har meget få ting fra ny af. Har arvet et kæmpe puslebord, som vi er rigtig glade for. Også tremmeseng. Min mor har købt en tremmeseng i en genbrugsbutik til når min datter overnatter hos hende. Og den var i perfekt stand. Så fandt vi en klapvogn/barnevogn på den blå avis, en af de der to i en slags. Gav 1000kr, og den kostede ca 5000 fra ny. Vi kiggede efter rust, og om den var fra røgfrit hjem, og punkterfrie hjul.. Jeg læste lidt på nettet, fandt ud af hvad jeg ville have, og så derefter søgte specifikt efter det på den blå avis. Men ja, herhjemme er vi ret glade for genbrug/dba 

Anmeld Citér

4. juli 2016

lineog4

Med min den første var jeg også på SU og vi købte intet fra nyt udover madras og så gav mormor en dyne. 

Vibhavde en barnevogn der kostede 1500 købt i butik (Klodshans på Amager), en tremmeseng for 100 kr og puslebordet var vores kommode vi havde monteret en plade på (fungerede meget bedre end det puslebord vi købte fra nyt i næste graviditet fordi vi havde smidt kommoden ud da vi flyttede). Så 1600 kr alt i alt eksklusiv madras. Barnevognen lånte vi ud til bekendte som brugte den til to børn efterfølgende og tremmesengen har været brugt til alle vores børn efter og kom derefter i mødrehjælpen. 

Anmeld Citér

4. juli 2016

Kay

Det eneste vi har købt fra nyt til fuld pris var madrasser resten var enten stærkt nedsat  (50% eller mere) eller brugt det meste dog brugt... og vi har intet at klaget over... 

Vi har en da fået noget af det gratis... der er flere Facebook sider med ting der gives bort gratis i de forskellige nærområder... I vores er der tit baby tøj og senge og andet udstyr 

Anmeld Citér

6. juli 2016

Mor til guldklumpen

Reshopper er et godt sted at købe brugt til de små

Anmeld Citér

6. juli 2016

Aprilbaby2015

Jeg har købt alt enten hos Reshopper, dba, Facebook eller mødrehjælpen. (Mødrehjælpen, har ofte meget helt nyt tøj, til næsten ingen penge, og det man betaler går til en god sag) 

Er selv på su, og mit barn er fandme ligeglad om det er nyt eller ej. 

Du bør ihvertfald med barnevogn, tjekke en ekstre gang på de brugte vogne. Nogle har mindre fejl, som man måske ikke opdager med det samme, eller man måske fortryder valget af typen af vogn.? 

Så kik på nye vogne, gør dig tanker om hvad der passer til jeres behov, hvor længde den bør kunne holde, hvad bør den kunne osv. Derefter ser man på det brugte marked.  Så blir man så dejlig positiv overrasket over hvad man faktisk kan få, for ikke alt for mange penge 

Anmeld Citér

7. juli 2016

Miti's mama

Elsker brugt! Især tøj, for det kan de ikke passe ret længe alligevel. Min datter er 18 mdr og har vel alt i alt købt mindre end 10 stykker tøj. Har fået alt muligt doneret fra venner og familie og endte med alt for meget og gave det videre til nogle andre.

Vores puslebord er en kommode vi har købt brugt i en genbrug, og sengen har jeg fået af en veninde der var færdig med at have børn. Mormor gav en babydyne i barselsgave og min mor købte en brugt barnevogn (den var ikke det bedste køb dog... meget rusten, men brugte den meget lidt alligevel). 

Hvad vi købte var madras (IKEA har gode til billige penge), stofbleer, en brugt vikle og lidt småting. (Vi boede i USA da min datter blev født, og skulle flytte til Danmark 4 mdr efter, så alt skulle købes to gange). Og vi gjorde det hele på college budget. 

Brugt er fint, bare kig godt efter at der ingen fugt eller rust er i nogle af tingene. Spild at købe alt helt nyt i de fleste tilfælde, der kommer bræk og bajs på det hele alligevel 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.