Kan det virkelig være så hårdt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.457 visninger
11 svar
2 synes godt om
3. juli 2016

Mrsopsand

Min dreng på 11 måneder har nu de sidste tre nætter vågnet grædende hver halve/hele time. Han kan ikke trøstes af andet end brystet. Han er normalt meget glad for sin sut men nu skubber han den bare væk og bliver endnu mere ked af det indtil jeg lægger ham til. Vi prøvede Panodil i nat men det hjalp intet. 

I denne uge er 3 tænder foroven brudt frem og det ser ud til en fjerde er på vej. 

Han havde tynd mave og opkast mandag i denne uge og har siden haft lidt mere fast, helt pastelgul afføring. Han har ingen feber.

Han pylrer dagen lang kravler grædende efter mig hvis jeg ikke har ham på armen hele tiden. Han er så træt men sover ikke længere lure end han plejer og kommer i seng til nat som han plejer. Han vil ammes oftere end han plejer og finder kun trøst ved amningen. 

Hans appetit er også mindre men tænker det hænger sammen med at han ammer mere.

Min mand mener jeg skal til lægen med ham, hvor jeg tænker at der ikke er meget at gøre når der ikke er feber? 

Er det normalt at det er så hårdt for dem at få tænder? De tre han har fået i undermunden mærkede vi intet til.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2016

lineog4

Mrsopsand skriver:

Min dreng på 11 måneder har nu de sidste tre nætter vågnet grædende hver halve/hele time. Han kan ikke trøstes af andet end brystet. Han er normalt meget glad for sin sut men nu skubber han den bare væk og bliver endnu mere ked af det indtil jeg lægger ham til. Vi prøvede Panodil i nat men det hjalp intet. 

I denne uge er 3 tænder foroven brudt frem og det ser ud til en fjerde er på vej. 

Han havde tynd mave og opkast mandag i denne uge og har siden haft lidt mere fast, helt pastelgul afføring. Han har ingen feber.

Han pylrer dagen lang kravler grædende efter mig hvis jeg ikke har ham på armen hele tiden. Han er så træt men sover ikke længere lure end han plejer og kommer i seng til nat som han plejer. Han vil ammes oftere end han plejer og finder kun trøst ved amningen. 

Min mand mener jeg skal til lægen med ham, hvor jeg tænker at der ikke er meget at gøre når der ikke er feber? 

Er det normalt at det er så hårdt for dem at få tænder? De tre han har fået i undermunden mærkede vi intet til.

Hvis det er fortænderne i overmunden så ja de gjorde livet rædselsfuldt for alle mine 3, også hjørnetænderne var hårde. 

Anmeld Citér

3. juli 2016

Mrsopsand

lineog4 skriver:

Hvis det er fortænderne i overmunden så ja de gjorde livet rædselsfuldt for alle mine 3, også hjørnetænderne var hårde. 

Det er de fire fortænder i overmunden. 

De tre af dem er kommet i denne uge og det ser ud til at den fjerde er på vej også. 

Anmeld Citér

3. juli 2016

MorTil3+

Mrsopsand skriver:

Hans appetit er også mindre men tænker det hænger sammen med at han ammer mere.

Ville ikke ta til lægen, det er højst sandsynligt tænder. Lægen gør ikke noget alligevel når der ingen feber er. Men ja det kan være slemt at få tænder, vores den mellemste fik lungebetændelse hver gang, startede med førkølelse og endte med lungebetændelse.

Anmeld Citér

3. juli 2016

Diosa85

Lyder som om det er tænderne der driller. Prøv evt at køb det der hedder aftamed babyteething på apoteket. Det var vores redning da T's i overmunden brød igennem 

Anmeld Citér

3. juli 2016

Mrsopsand

Jeg har lige mærket igen, den 4. fortand er brudt igennem i nat. Så han har fået 4 fortænder i denne uge.

Anmeld Citér

3. juli 2016

CBbaby

Mrsopsand skriver:

Jeg har lige mærket igen, den 4. fortand er brudt igennem i nat. Så han har fået 4 fortænder i denne uge.

Det lyder virkelig som tænder. Vores datter fik sine to fortænder, da hun var 8 måneder. Det var en uge i helevde! Og det var også slemt, da de næste to fortænder brød frem for snart 14 dage siden. 

Klassiske tegn er jo, at de ikke vil spise. Det gør ondt. Så vil de hellere have flaske eller ammes. :-) og de er pylrede. Så det lyder som det :-)

Anmeld Citér

3. juli 2016

A-1995

Min er ved at få de to øverste fortænder og han er helt ved siden af sig selv og græder under alle måltider og pjevser dagen lang.. 

Tror desværre det er ret normalt. 

Anmeld Citér

3. juli 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Det lyder helt normalt. Min søn er hver gang blevet rigtig syg og kaster også op. Ifølge min læge er der bare noget der de hårdt ramt af tænder 

hver glad for han får et par stykker gangen så de det i det mindste hurtigere overstået. 

Her har det hjulpet lidt at give Panodil mens han sov når vi gik i seng. 

Anmeld Citér

3. juli 2016

Mullesmith

Huha en omgang  jeg har aldrig oplevet at nogen af vores gutter har været mærket af at få tænder, så ved ikke om det "kun" er det. Men stort kram herfra og håber snart han bliver tilpas igen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.