Søge erstatning eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.544 visninger
9 svar
27 synes godt om
2. juli 2016

debattør-36240

Mit barn har fået klemt sin finger i en dør i børnehaven. Lægen siger, at den formentlig altid vil være misformet i det yderste led. Funktionen i fingeren fejler intet. En bekendt har foreslået mig at søge erstatning fra kommunen. Han mener, at døren burde have været sikret. Jeg er i tvivl, for jeg vil selvfølgelig gerne give min datter de penge, når hun bliver gammel nok, men samtidig også have et godt forhold til hendes institution. Er der nogen herinde, der vil dele erfaringer med noget lignende? Hvad ville du vælge?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2016

FruStolpe

debattør-36240 skriver:

Mit barn har fået klemt sin finger i en dør i børnehaven. Lægen siger, at den formentlig altid vil være misformet i det yderste led. Funktionen i fingeren fejler intet. En bekendt har foreslået mig at søge erstatning fra kommunen. Han mener, at døren burde have været sikret. Jeg er i tvivl, for jeg vil selvfølgelig gerne give min datter de penge, når hun bliver gammel nok, men samtidig også have et godt forhold til hendes institution. Er der nogen herinde, der vil dele erfaringer med noget lignende? Hvad ville du vælge?

Jeg tror simpelthen ikke på at der er institutioner som ikke er sikret efter alle regler. 

Det er jo et hændeligt uheld. Hvordan mener din bekendte at døren skulle være sikret? ☺ 

Anmeld Citér

2. juli 2016

Rauw

Det tror jeg altså ikke helt at man kan? Altså for det første så er det at klemme sine fingre i døre jo noget der sker. Man kan ikke rigtig sikre sig mod døre  Og for det andet skal man jo selv ha forsikring på sine børn og så er det vel derfra du skal ha erstatning, hvis i endelig var berettiget noget? 

Anmeld Citér

2. juli 2016

sne190810

Jeg syntes det virker lidt åndssvagt. Altså forstå mig ret, at du søger bare for at gøre det, fordi du kan .... Mer' vil ha' mer' kultur agtigt. 

Ikke lige min kultur, så nej jeg ville ikke søge noget erstatning, når der ikke engang er nogen funktionsnedsættelse hos din datter. 

Anmeld Citér

2. juli 2016

alenemor42

Det er jer selv der skal have en ulykkesforsikring på jeres barn til præcis sådanne tilfælde.

Anmeld Citér

2. juli 2016

alenemor42

2. juli 2016

ESV

Det virker lidt søgt at lave en erstatningssag. Ville du gøre det hvis dit barn slog hovedet på en dørkarm og fik en bule med en forklaring om st så måtte de lade være med at have dørkarme eller sikre dem bedre? Eller faldt ned af en gynge fordi der ikke var net rundt om eller en sele så barnet ikke kunne falde af?

i min verden går der lidt Amerika i den....

Anmeld Citér

2. juli 2016

Rockertand

debattør-36240 skriver:

Kontakt jeres eget forsikringsselskab.

Anmeld Citér

2. juli 2016

TNBC

debattør-36240 skriver:

Nej, så skal man jo søge.erstatning ved alle uheld. Hvad skal de gøre ved dørene for at sikre dem bedre?

Anmeld Citér

2. juli 2016

Tranebaer

Kommunen kan næppe ifalde erstatningsansvar, eftersom der ikke er et ansvarsgrundlag.

Jeres egen ulykkesforsikring vil i de allerfleste tilfælde kræve en mengrad på 5-10 % før de udbetaler erstatning, og din datters mengrad er 0 %. Det kommer selvfølgelig an på jeres police, men har aldrig hørt om en forsikring der udbetaler erstatning når der ikke foreligger en mengrad, da der ikke er noget at erstatte.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.