Forstoppelse fra den ene dag til den anden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

656 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. juli 2016

Anonym trådstarter

Min lille dreng på næsten 4 måneder har idag fået forstoppelse. Han får allomin syrnet og 1,5 brev movicol junior om i døgnet netop fordi han har problemer med maven. Der har været fint gang i systemet i flere uger for pludselig at sige stop idag - nogle bud på hvordan det kan være? 

Vi har lige givet ham et halvt brev movicol mere for at forhåbentlig få gang i maven i løbet af natten (han må få maks to breve i døgnet) han græder og presser uden der sker en skid, bogstavelig talt! 

Det er så synd for ham han har ondt! :-(

Nogen der kan give nogle bud på hvad der kan gøre at hans mave har sagt stop Idag? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvor længe har han været forstoppet? 

Vi oplevede det med vores dreng, da han var omkring samme alder. Det kom fra den ene dag til den anden, og endte med at han fik et ordentligt skud movicol, så "proppen" blev løs. 

Det hele foregik i samråd med børneafdelingen, fordi han endte med at være totalt forstoppet i 6 dage.

Vi oplevede det kun den ene gang.

hvis han er meget mærket af det, så ville jeg ringe til lægevagten. 

Alternativt kigge på katrine birks hjemmeside, og følge hendes guide mod forstoppelse hos små børn. Den er meget effektiv.

Et kamille tebad kan også sætte gang i sagerne.

Anmeld Citér

1. juli 2016

Giraffen

Anonym skriver:

Min lille dreng på næsten 4 måneder har idag fået forstoppelse. Han får allomin syrnet og 1,5 brev movicol junior om i døgnet netop fordi han har problemer med maven. Der har været fint gang i systemet i flere uger for pludselig at sige stop idag - nogle bud på hvordan det kan være? 

Vi har lige givet ham et halvt brev movicol mere for at forhåbentlig få gang i maven i løbet af natten (han må få maks to breve i døgnet) han græder og presser uden der sker en skid, bogstavelig talt! 

Det er så synd for ham han har ondt! :-(

Nogen der kan give nogle bud på hvad der kan gøre at hans mave har sagt stop Idag? 

Jeg tænker, at der skal være rigtig godt med ekstra væske til at supplere det der movicol?

Vi brugte kogt, afkølet/lunken camille-te med sukker i for at få ekstra væske ned til tarmene

Anmeld Citér

1. juli 2016

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Hvor længe har han været forstoppet? 

Vi oplevede det med vores dreng, da han var omkring samme alder. Det kom fra den ene dag til den anden, og endte med at han fik et ordentligt skud movicol, så "proppen" blev løs. 

Det hele foregik i samråd med børneafdelingen, fordi han endte med at være totalt forstoppet i 6 dage.

Vi oplevede det kun den ene gang.

hvis han er meget mærket af det, så ville jeg ringe til lægevagten. 

Alternativt kigge på katrine birks hjemmeside, og følge hendes guide mod forstoppelse hos små børn. Den er meget effektiv.

Et kamille tebad kan også sætte gang i sagerne.

Han har kun været forstoppet siden i morges, vi giver også movicolen i samråd med børneafdelingen fordi det efterhånden er sket mange gange - hvis vi når sidst på eftermiddagen og han stadig ikke er kommet af med noget skal jeg gi det ekstra halve brev så han har fået 2 hele, idag sov han dog indtil kl 18 så han har først fået det halv 9. Har fyldt 50-70 ml sukkervand på ham i aften også så håber inderligt der er gevinst i nat! 

Fandt I grunden til at det gik i stå? 

Anmeld Citér

1. juli 2016

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

Jeg tænker, at der skal være rigtig godt med ekstra væske til at supplere det der movicol?

Vi brugte kogt, afkølet/lunken camille-te med sukker i for at få ekstra væske ned til tarmene

Vi har givet sukkervand, ca 50-70 ml - vi håber det hjælper 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.