Uregelmæssig cyklus - opdaget graviditet hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

216 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. juli 2016

Pianisten

Hej de damer

Jeg har ofte gået og spekuleret på hvordan man opdager at man er gravid, hvis man har en cyklus som er helt hen i vejret? Nu svinger jeg f.eks. med en cyklus på mellem 20 og 40 dage, så det der med at "gå over tid" er der ikke rigtigt noget der hedder i mit univers  Med mindre at man er meget fokuseret på at blive gravid og har et uendeligt lager af graviditetstests og ægløsningstests liggende i hjemmet, kan man vel egentlig først opdage det hvis man går og har symptomer på graviditet?

Har I nogen erfaringer med uregelmæssig cyklus og graviditet - og hvordan opdagede I at I var gravide? Hvor langt inde i graviditeten opdagede I det?

Tak for svar og god weekend 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2016

Abracadabra

Jeg tror, at tricket hedder, at man tester ugentligt (eller hver 10. dag) efter forventet mens (som man skal regne med kommer ca 1 måned efter sidste mens). Symptomer kan komme og gå, det kan man ikke regne med.

I dit tilfælde skal du således teste på månedsdagen for din sidste mens og 10 dage efter igen.

Anmeld Citér

1. juli 2016

Pianisten

Abracadabra skriver:

Jeg tror, at tricket hedder, at man tester ugentligt (eller hver 10. dag) efter forventet mens (som man skal regne med kommer ca 1 måned efter sidste mens). Symptomer kan komme og gå, det kan man ikke regne med.

I dit tilfælde skal du således teste på månedsdagen for din sidste mens og 10 dage efter igen.

Tak for tippet - det giver god mening! Det skal jeg huske til når vi smider præventionen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.