Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Jeg er desværre i den situation at jeg nok har fået mig en fødselsdepression og jeg føler ikke jeg kan overskue hverdagen med min 7 uger gamle søn er bange for at være alene med ham i frygt for at jeg gør noget dumt
så jeg tænker at snakke med min sundhedsplejerske og læge om det selvfølgelig.. Men kan jeg blive sygemeldt og så far kommer på barsel ? Så han kan hjælpe mig i dagligdagen indtil jeg er på rette kurs igen og hvordan vil det så se ud økonomisk ? Kan han få fuld løn i sådan en situation ? Eller overgår han til barselsdagpenge ? Er der nogle der kender reglerne til dette ?
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Hej
Ja - det er muligt at mor bliver sygemeldt og far tager barslen.
Om far får løn under barslen afhænger af hans overenskomst/kontrakt - ligesom ved enhver anden barsel. Så I må kigge i hans ansættelses papirer. Evt. Kontakte fagforening.
Du kan nok få løn under din sygemelding hvis du vanligt får dette iht. din ansættelse.
God bedring.
Berta
Vi fik barsel begge to. På grund af min depression. Det vil sige formelt var det godt nok mig, der var på barsel og jeg fik barselssu, min søns far afbrød sit studie og fik kontanthjælp men på andre præmisser (altså uden at skulle arbejde)
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128