debbie19 skriver:
Jeg har lovet at bage til svigermors fødselsdag søndag. og normalt plejer det at være kage og boller...
men i år har hun nye udfordringer til mig..
skal lave en ny type kage
http://www.eggs.dk/aeggeskolen/opskrifter/bagvaerk/daimkage.aspx
har søgt google rundt kan ikke finde ud af hvor meget daim der skal i ??
og så vil hun have madbrød til hendes varmeretter hun servere oksekød og mørrebrad men hun siger brødet er op til mig men er blank for dem jeg finder skal der surdej i og det duer jeg bare ikke til at lave..... så håber lidt i vil give mig nogle ideer til madbrød og der måske en der kender overstående kage som ved hvor meget daim der skal i.....
håber 

Hav en dejlig aften
Jeg kender ikke den kage, men den ser da lækker ud. Jeg tænker at du må smage dig lidt frem ifht mængden af daim, da det jo bare skal vendes i fyldet.
Ifht mad brød laver jeg altid foccacia. Der er mange forskellige opskrifter på nettet, jeg har gjort det så mange gange at jeg kan den på rygraden nu. Det er 600 ml lunkent vand, 25 g gør som røres sammen. Når gæren er opløst tilsættes 1 spsk salt og 1 dl god olie. Så tilsætter du ca 600 g hvedemel - lidt af gangen da mængden ind imellem skal justeres. Dejen skal være sej og til at røre i med en grydeske. Så skal den hæve med viskestykke over i mindst 1,5 timer. På en bradepande hældes en halv dl olie, og dejen fordeles på pladen. Den vil være sej og trække tråde. Når den er bredt ud, så prikker du fordybninger i overlade og fordeler yderlige en halv dl olie udover. Der kan nu tilsættes smag, jeg bruger som regel frisk rosmarin og havsalt. Bages midt i ovnen på varmluft 200 grader i ca 30 minutter.
Anmeld
Citér