Goddag de damer (og herrer?
)
Jeg har en datter der er fyldt 3 i maj. Der er nogle ting ved hende der siger mig at hun ikke er helt udviklet som hun skal. Hun er først og fremmest utrolig lille. Vi er alle sammen "små" i min familie, men jeg synes faktisk, at hun er meget lille. Hun vejer 10,9 kg og er 91 cm.
Det er lidt svært at forklare men hun virker heller ikke helt kvik. Hvis man siger noget til hende går der lige noget tid inden hun forstår det. Fx sad min søn og hans ven i stuen og spillede et spil. Min datter kom ind til dem og var igang med at spise en agurk. Min søn spurgte om hun ville hente en agurk til dem. Hun kom tilbage med een agurk. Han spurgte om hun ville hente en til sådan så de havde en hver. Da hun kom tilbage havde hun en med igen, men hun var begyndt at spise den anden. Burde en 3-årig ikke kunne finde ud af at hente to agurker?
Min søn er 7 år, så jeg kan ikke rigtig huske hvor han var i sin udvikling da han var 3 år.
Da min søn var baby var han syg rigtig mange gange. På et tidspunkt spurgte jeg sundhedsplejersken om han kunne fejle et eller andet. Hun sagde at tingene ofte følges ad. Altså hvis han fejlede noget ville han ikke vokse så meget. Min datter har ikke taget på eller vokset i over et halvt år nu så jeg har jo selvfølgelig tænkt på det sundhedsplejersken sagde den gang.
Børnehaven siger at min datter er okay med. Hun kunne godt være mere med i udviklingen, men de mener ikke at det er nogen grund til bekymring.
Jeg skriver det her med den dårligste samvittighed, for hvis nu hun er helt som hun skal har jeg ænkt at hun ikke er helt som hun skal...
Min kæreste synes også at hun ikke "er så langt i sin udvikling"
Anmeld
Citér