Viwisa skriver:
Det er som regel pga iltmangel de ryger ved ks.
Min søn blev født med en APGAR på 2, så ja, han var ret skidt.
Men, jeg ved børn på fg generelt overvåges nøje, derfor turde jeg godt føde normalt både anden og tredje gang.
Til gengæld har jeg efterhånden læst så mange negative påvirkninger fra Ks, som naturligvis er evidens baseret, at jeg ikke ønskede at udsætte mit barn for det, hvis jeg kunne undgå det.
Ikke at der ikke kan opstå men efter en almindelig fødsel for børnene, men der er bare flere og højere risiko.
Så, mit valg blev netop taget på baggrund af hvad jeg mente var bedst for mine børn som udgangspunkt, og skulle det så ende i ks, måtte det jo blive sådan.
Jeg håber du får en god samtale.
Puha håber din søn kom igennem det uden varige men!!! Og tak for din historie.
Jeg påtænker at tage både min egen og min søsters journal med til samtalen ( tror ikke min mors eksisterer mere) , så lægen kan se famlieligheden på det, der medførte min datters KS. Så tænker jeg, at han/hun ville kunne vurdere, om man kan overvåge dette under en fødsel, så man på den måde ville kunne undgå den risiko, det er at komme i iltmangel, og evt udføre et semi akut KS, skulle komplikationen opstå igen - altså inden det går så galt.
planlagt KS er ikke uden risiko på nogen måde, men holdt op i mod den risiko der er forbundet med iltmangel, lav APGAR score m.m., der er førstnævnte nok at foretrække. Men det er klart, kunne det hele gå efter bogen, med overvågning så man eliminere risikoen for det akutte KS, så vil det være et nemt valg. Er bare ret bange for, at dette ikke muligt.
Men igen tusind tak for din historie!!! Ikke mindst det faktum, at du kunne få en fødselsplan som gav dig ro. Det håber jeg virkelig også at få, vil helst ikke gå og være nervøs resten af min graviditet.