Alternative steder til dåb..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

952 visninger
11 svar
10 synes godt om
22. juni 2016

mortilpige

Profilbillede for mortilpige

Hvor har i holdt jeres barns dåb henne.?

Min store datters dåb holdt vi hjemme i haven en dejlig sommer dag  Fantastisk dag 

Lillesøsters dåb kommer så bare til at ligge i oktober eller november, så der kan vi ikke være ude, så prøver at finde alternativer til det traditionelle forsamlingshus.

Går lidt og lurer på tanken om at holde det i et legeland.. Hvad syntes i om den ide.?

Ved at nogle ag gæsterne vil tænke sit til det, men også at mange andre vil syntes det er en fantastisk ide.. Så både for og imod..

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

22. juni 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nu er det jer der bestemmer det.

Men min personlige holdning er, at jeg ville synes, at det var et mærkeligt sted. Mere fordi, at i et legeland er det bare MEGET støjende og upersonligt.

Jeg synes, at en dåb er meget personlig og en dejlig begivenhed, hvor der selvfølgelig både skal være plads til voksne og børn

Anmeld Citér

22. juni 2016

EBK

Profilbillede for EBK

Jeg synes det er vildt malplaceret i et legeland. 

Anmeld Citér

22. juni 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

da min søn skulle døbes ville vi bare holde det i boligforeningens festlokale, men hans farmor og farfar betalte for at vi kunne holde det på en restaurant i stedet...

da min datter skulle døbes var det meningen at vi skulle holde det i det lokale forsamlingshus, men de havde kommet til at lave en dobbeltbooking med et svendegilde, så i stedet lejede vi FDF hytten. Det er en gammel gård der er lavet om, så der var en stor spisesal, køkken og en masse værelser plus et stort udendørsareal, så ungerne bare kunne løbe rundt og lege... på et tidspunkt "forsvandt" flere af gæsterne da de havde fundet bat, og så skulle de spille rundbold... 

Anmeld Citér

22. juni 2016

BC

Profilbillede for BC
Kærlighed og kaos ??

Jeg vil også finde det underligt at skal til dåb i et legeland. 

Ville bestemt tjekke et par cafeer ud, hvor at høre deres priser osv. 

Der findes intet bedre end min familie 

Anmeld Citér

22. juni 2016

Mortilah

Profilbillede for Mortilah

Jeg ville bestemt ikke vælge et lejeland til den dag. Da jeg antager at en del gæster ikke er børn. Derudover har hovedpersonen ingen glæde af at være i et legeland, går jeg udfra. Derfor kan jeg ikke se formålet med det. 

Personligt vil jeg helst bare holde barnedåb i lille kreds og helst derhjemme 

Anmeld Citér

22. juni 2016

Kattha

Profilbillede for Kattha

Jeg ville ikke selv vælge legeland, kunne forestille mig det vil blive sådan lidt over det hele, med børn der vil lege og prøve ting, forældre der render efter dem, også når der måske skal synges og skåles og alt det der.. plus det larmer og der også er fremmede og deres børn, der ikke altid tager hensyn. 

Vi kunne godt lide at vores navngivning var stille og rolig. Det er nok lidt for tæt på forsamlingshus, men vi lejede et beboerhus, pyntede det rigtig flot fra gulv til loft, lavede det meste af maden selv i det køkken der var der. Da det var mørkt, fik alle sådan en kinesisk lanterne, som de pyntede og skrev ønsker til den lille på, og sendte op i himlen udenfor, var forresten også november. Det var samtlige gæster ret vilde med. Jeg kunne godt lide at det var roligt og personligt, og der var stadig plads til de små kunne vælte og lege i den ene ende af salen.

Men det er jo jeres fest og jer der kender gæsterne, kan da sagtens være det vil passe jer bedre med noget mere specielt 

Anmeld Citér

22. juni 2016

Super-Mom

Profilbillede for Super-Mom
Prinsessen født aug 13 - prinsen født maj 16
mortilpige skriver:

Hvor har i holdt jeres barns dåb henne.?

Min store datters dåb holdt vi hjemme i haven en dejlig sommer dag  Fantastisk dag 

Lillesøsters dåb kommer så bare til at ligge i oktober eller november, så der kan vi ikke være ude, så prøver at finde alternativer til det traditionelle forsamlingshus.

Går lidt og lurer på tanken om at holde det i et legeland.. Hvad syntes i om den ide.?

Ved at nogle ag gæsterne vil tænke sit til det, men også at mange andre vil syntes det er en fantastisk ide.. Så både for og imod..

Med mindre at største delen af de inviterede er børn kan jeg ikke rigtig se fordelen ved at holde det i et legeland ? 

Det bliver en lang dag for de voksne med så meget støj som der er i er legeland.. Syntes det hyggelige forsvinder hvis det er for meget støj og virvar  nok heller ikke det bedste for baby 

men det er selvfølgelig op til jer da det er jeres fest, men personligt synes jeg kun det høre børnefødselsdags festen til med et legeland 

btw vi skal holde lillebrors dåb i et forsamlingshus med mad udefra 

Anmeld Citér

22. juni 2016

Tiggi

Profilbillede for Tiggi

Jeg har så været til en barnedåb i et legeland.

Var så kun åbent for os, nok bare før normal åbningstid, og der var rigtig mange børn med :-) og de voksne legebørn kunne lege zumo osv. 

Men ja var ikke så meget fællesskab ved bordet osv. Men vi havde to dåbsbørn og det ene var 2-3 år så legede jo også :-).

<3 Lea <3 22.02.2015 <3 

Anmeld Citér

29. november 2017

syvsoveren

Profilbillede for syvsoveren

Har i prøvet at kigge efter et sted på fx. https://selskabslokaler.dk/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.