Væske i ørene..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.388 visninger
11 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. juni 2016

xStinepigen

Hej alle. 

Var ved lægen i onsdags, da min søn på 6 måneder tog sig meget til det højre øre og sov ret uroligt og vågnede op ulykkelig oftere end nor alt. Han havde en smule væske , lidt mere på højre øre. 

I dag har han været meget pylret, gerne ville hænge i arme hele tiden, rystet en del på hovedet, sovet rigtig dårligt i nat, powernappet hele dagen og sover først nu.. Han tager sig dog ikke til ørene, men er blevet MEGET snottet .. Tror i det evt kan være ærene der driller? Der er ingen feber.. Men han er enormt pylret. Tror i jeg skal have tjekket hans øre hos lægen igen? Jeg kan heller ikke få ham til at spise, han har spist 2 flasker siden klokken seks i morges  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2016

Kattha

Min datter fik væske i ørerne i forbindelse med virus/forkølelse. Den ene gang var mellemørebetændelse. Men også med snot osv. Fik at vide af lægen at det er forholdsvis almindeligt. Det kan jo godt være noget i samme stil, selv om der ikke er feber endnu. Vi fik så hver gang at vide vi skulle komme tilbage 14 dage efter og lige få tjekket ørerne igen, og så var alt fint. 

Men det kan være du skal ringe til lægen igen og høre hvad de siger? Husk at hæve sengen lidt i hovedenden, så det gør mindre ondt. Og så længe der ikke er høj feber og dårlig kontakt til barnet, plejer lægerne at sige det nok skal gå, og væsken forsvinder. Når de små har ondt gider de for de meste ikke at spise så meget. Og det er også ok, så længe det ikke står på i lang tid. Bare de får vand nok.

Håber det går bedre snart

Anmeld Citér

22. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Du skal gå til ørelægen, når det omhandler ører. De har noget helt andet udstyr til at måle på ørerne og kigge helt ind med. 

Sådan som du beskriver dit barn, det var sådan min søns mellemørebetændelser altid startede.

Jeg ville helt sikkert få kigget på ørerne igen. Ørepine er simpelthen så smertefuldt og ubehageligt. 

Hilsen moren til et ørebarn, som har haft 20 mellemørebetændelser på 10 måneder 

Anmeld Citér

22. juni 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
EBK skriver:

Du skal gå til ørelægen, når det omhandler ører. De har noget helt andet udstyr til at måle på ørerne og kigge helt ind med. 

Sådan som du beskriver dit barn, det var sådan min søns mellemørebetændelser altid startede.

Jeg ville helt sikkert få kigget på ørerne igen. Ørepine er simpelthen så smertefuldt og ubehageligt. 

Hilsen moren til et ørebarn, som har haft 20 mellemørebetændelser på 10 måneder 

Jeg er enig. En ørelæge kan se meget mere og give en bedre vurdering. 

Til TS: 

jeg ville få tjekket ørene ved en ørelæge for en sikkerhedsskyld. Min datter var syg on/off fra hun var 6 måneder til 1 år hvor hun fik dræn, og det startede sådan som du beskriver. Det behøver selvf. Ikke være det.. Men hellere tjekkes en ekstra gang end en for idt. Sådan har jeg det i hvert fald når det gælder øre og nogle bestemte ting

Anmeld Citér

22. juni 2016

xStinepigen

Kattha skriver:

Min datter fik væske i ørerne i forbindelse med virus/forkølelse. Den ene gang var mellemørebetændelse. Men også med snot osv. Fik at vide af lægen at det er forholdsvis almindeligt. Det kan jo godt være noget i samme stil, selv om der ikke er feber endnu. Vi fik så hver gang at vide vi skulle komme tilbage 14 dage efter og lige få tjekket ørerne igen, og så var alt fint. 

Men det kan være du skal ringe til lægen igen og høre hvad de siger? Husk at hæve sengen lidt i hovedenden, så det gør mindre ondt. Og så længe der ikke er høj feber og dårlig kontakt til barnet, plejer lægerne at sige det nok skal gå, og væsken forsvinder. Når de små har ondt gider de for de meste ikke at spise så meget. Og det er også ok, så længe det ikke står på i lang tid. Bare de får vand nok.

Håber det går bedre snart

Tak var bare selv ørebarn så ved bare hvor ufedt det er. Men tænker jeg bliver nødt til at io takte dem, han spise en sutteflaske i går, men han har heller ikke spist i nat. Han gider heller ikke sin grød, agurkstænger wllwr noget som helst 

Anmeld Citér

22. juni 2016

GrønStjerne

Jeps, det kan det sagtens. Det med ørerne starter ofte ved at søvnmønsteret ændrer sig, dvs at de har mest ondt når de ligger ned.

Min mellemste datter har lidt meget af væske på ørerne, og hold da op det kan bare mærkes på søvnen med det samme. Som de andre siger: Få tjekket ved en ørelæge, så får du den bedste vejledning.

Anmeld Citér

22. juni 2016

Skouboe

Gå til ørelæge!

Væske uden mellemørebetændelse, kan gøre lige så ondt, og have lige så store konsekvenser som gentagne mellemørebetændelser.

Anmeld Citér

22. juni 2016

xStinepigen

Skouboe skriver:

Gå til ørelæge!

Væske uden mellemørebetændelse, kan gøre lige så ondt, og have lige så store konsekvenser som gentagne mellemørebetændelser.

Det ved jeg godt. Er selv ørebarn og stadig øreproblemer, arvæv i øre og nedsat hørelse. Men vi tog fobi lægen i morges

Anmeld Citér

22. juni 2016

xStinepigen

Skouboe skriver:

Gå til ørelæge!

Har ørelægerne akuttider? Der står på deres hjemmeside de har op til 12 ugers ventetid - det kan vi jo ikke eigtigt vente på. Lægen sagde han var lidt rød i højre øre, men at det ikke var noget udover væske. Men han er jo tydeligvis generet af det. Men har endelig fpet ham til at spise lidt!

Anmeld Citér

22. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
xStinepigen skriver:

Har ørelægerne akuttider? Der står på deres hjemmeside de har op til 12 ugers ventetid - det kan vi jo ikke eigtigt vente på. Lægen sagde han var lidt rød i højre øre, men at det ikke var noget udover væske. Men han er jo tydeligvis generet af det. Men har endelig fpet ham til at spise lidt!

Din læge kan lave en akuthenvisning, så SKAL ørelægen se ham indenfor 24 timer. 

Ved en subakut henvisning skal han tilses inden 7 dage. 

Men de fleste ørelæger har akuttider, hvis man ringer i det sekund de åbner og virkelig presser på for at få en tid NU. Specielt med så lille et barn, og når du selv har været ørebarn. Det er jo desværre meget arveligt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.