Den lange fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.057 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. juni 2016

Llsp

Min forkortede fødselberetning af absalon 

Jeg havde hele ugen haft små jag op gennem underlivet og havde advaret manden om at det nok blev denne uge! (Havde sagt det mest i sjov). Havde fået afvide at jeg under ingen omstændigheder måtte føde på en lørdag da manden firma har en masse catering ude i weekenderne her i sommerperioden 

onsdag foregik på sofaen, er normalt meget aktiv men kunne ikke overskue noget som helst ! 

Torsdag startede med ekstra jag i underlivet men det var ikke slemt overhovedet! De siger jo at man skal ringe når man ikke er i tvivl mere! 

I løbet af dagen fik jeg kraftige plukveer og de sad i lænden og hele vejen ned i hofterne/lårene! Og hen på aftenen kom de med 5 min og mindre mellemrum 

vi kørte på Hvidovre hospital efter at have snakket med en jordmoder der udefra 

gangen hen til fødegangen var simpelthen så lang at jeg troede jeg aldrig ville komme derhen 

her fik vi afvide at jeg kun var 1 cm åbent og at jeg ville få en lille cocktail med smertestillende og en sovepille samt en ve hæmmer

så kørte vi hjem igen..... Og fik sovet lidt 

fredag morgen havde jeg kun kraftige plukveer hvert kvarter og sådan var det indtil kl 18 hvor de tog til og var hårdere end dem i torsdags. 

Kunne ikke føre samtaler, stod bare i mine egne smerter og prøvet at komme over det 

de kom med 2 til 4 min mellemrum så vi kontaktede fødemodtagelsen igen og tog til Hvidovre endnu en gang 

da vi kom derhen og ned af den lange lange gang som virkelig fik skæld ud hele vejen! 

Fik vi afvide at jeg var to cm åbent .. Fik tilbudt morfin så jeg kunne slappe af, men så skulle vi blive på hospitalet 

vi tog imod tilbuddet og vi fik en flot stue og fik morfin og igen ve hæmmer og sove pille 

da morfinen sparkede ind fik jeg ikke så kraftfulde veer og kunne døse hen 

tre timer senere kl 3 stoppede det med at virke og jeg vågnede ved en ve

en jordmoder kom ind og tjekkede 

nu var jeg 5 cm åbent og hun satte alt igang med at kontakte fødegangen og det hele og mente at jeg nok sku føde inden for nogle timer 

jeg kunne ikke spise af smerterne og veerne aftog og der var nu 15 min imellem

det var nu lørdag og manden måtte tage på job

min mor kom og afløste ham 

min kære mor fik mig til at gå rundt og løbe på trapper så veerne gik ordentlig i gang

kl. 8 fik jeg ve måler på samt tjekket min babys hjerterytme 

jordmoderen sagde at hans hjertefrekvens blev svag hvergang jeg fik en ve og jeg blev sendt på fødegangen 

her tjekkede de igen og valgte derved at springe hinden

havde fået afvide af de fleste at presseveer er meget mildere og meget rare at have end veer 

de tog fejl! 

Fik presseveer og det gjorder ondt! Skulle presse og lade kroppen bestemme 

det gik okay og manden blev kontaktet så han kunne nå ud i tide 

der skete ingenting! Presseveerne førte ikke til noget 

jordmoderen tjekkede og det viste sig at hans hovedet lå skævt så han ikke kunne komme forbi en kant der var tilbage 

Jordmoderen prøvede med en hånd at hjælpe med at få hovedet forbi men det hjalp ikke 

jeg fik vehæmmer for at spare på kræfterne men det hjalp ikke! 

De kom som bølger og ville ikke mindskes

de tog pH test på hans hoved løbende

manden nåede at komme tilbage  

efter 3-4 timer blev rummet fyldt med jordmoder sosu sygeplejersker og læger, de diskuterede om der sku kejsersnit til eller sugekop

en læge kom til mig og viste mig en form for sugekop og sagde "den her er en sugekop der skal ligges ind i dig rundt om barnet, den hjælper men den gør ondt!" 

Jeg gik lidt i panik og tænkte fandme nej! 

Jeg pressede alt hvad jeg kunne i den næste pressefase og den næste igen

så en af jordmoderen sagde "det lykkedes! Pres du er der næsten" 

havde ingen energi tilbage var helt døsig og omtåget 

fik næsten hovedet så langt ned at lægen kom en mindre sugekop på hans hovedet og vi fik ham ud !! 

Personligt havde jeg ingen tidsfornemmelse men fik afvide at jeg havde presseveer i fem timer 

fik er par skulderklap af dem der var tilstede og fik afvide at jeg til hver en tid kunne føde hos dem 

fik baby absalon op på maven kl 14.28 den 11.06.2016 og det var så smerterne værd! 

Der er løgn at man glemmer smerterne men man acceptere dem bare

Jeg fødte før termin i uge 38+4 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2016

Emma2013

Stort tillykke! 

Hvorfor fik du vehæmmende i første og anden omgang?

Anmeld Citér

20. juni 2016

Llsp

For at jeg kunne sove og spare på kræfterne 

men set tilbage ville jeg nok have takket nej til anden gang

Anmeld Citér

20. juni 2016

FrkC

Det lyder nærmest som samme forløb jeg var igennem  Gik også med opstartsveer i et par dage inden det tog rigtigt fat og så sad han fast i bæknet .. Vi undgik dog sugekoppen :) 

Stort tillykke med ham 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.