bedre nattesøvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.549 visninger
14 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. juni 2016

anonym12

Er der nogen der har nogen tips til en bedre nattesøvn.

N er lidt over 7 måneder og han sover SÅ dårligt og har gjort det stort set altid. På en god nat sover han stræk på ca 3 timer, men ofte kortere. Min barsel slutter om lidt og jeg har ærlig talt svært ved at se hvordan jeg skal kunne klare job og inden søvn. Han ender ofte med at ligge i ske med mig, så jeg ikke behøver være alt for vågen når jeg ammer ham om natten. Vi overvejer at droppe natamningerne.....selvom jeg frygter at han ikke sover bedre af den grund.....tværtimod. Jeg vil egenligt helst heller ikke fjerne hans natamninger før han er klar.

Det er bare så hårdt ikke at sove. Hvordan dælen får man job og nul søvn til at hænge sammen. Jeg har overvejet om "sov igennem uden gråd" måske kan hjælpe os. 

Er der nogen der har nogen fif? Eller skal jeg bare acceptere at jeg kommer til at drikke litervis af kaffe når man barsel slutter

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2016

SPJ85

Jeg har ingen gode råd til hvordan dit barn kommer til at sove bedre, men du er absolut ikke alene! Min dreng sover max. 3 timer, men for det meste kun en time af gangen. Samsovning, liggeamning og accept har reddet mig. Da jeg stoppede med at kæmpe imod blev det nemmere og jeg fik pludselig meget bedre søvn. Og uret ud af soveværelset, så du ikke kan se hvor længe du har sovet og stresse over hvornår baby vågner igen.  Har være tilbage på arbejde i snart 3 måneder og det går fint (med god kaffe:-). Og så er det jo en fase. 

Anmeld Citér

19. juni 2016

anonym12

SPJ85 skriver:

Jeg har ingen gode råd til hvordan dit barn kommer til at sove bedre, men du er absolut ikke alene! Min dreng sover max. 3 timer, men for det meste kun en time af gangen. Samsovning, liggeamning og accept har reddet mig. Da jeg stoppede med at kæmpe imod blev det nemmere og jeg fik pludselig meget bedre søvn. Og uret ud af soveværelset, så du ikke kan se hvor længe du har sovet og stresse over hvornår baby vågner igen.  Har være tilbage på arbejde i snart 3 måneder og det går fint (med god kaffe:-). Og så er det jo en fase. 

Jeg synes ikke det fungerer så godt når han ligger i vores seng. Det er varmt og jeg har før givet ham en albue. Og han er snart så mobil han kan falde ud. Han ligger pt i en tremmeseng op ad vores seng (uden side) , men måske jeg skal forsøge at droppe det. Jeg elsker bare at ha han tæt på.

Men ja, jeg må holde ud og lukke øjnene for at koffein heller ikke er godt for ham. Og håbe på at han på et tidspunkt sover bedre,.....selvom jeg tror der går længe, han har aldrig sovet godt. 

Og kan jeg slet ikke tænke så må han jo få lære at at flaske, så vi kan deles om tjansen

Anmeld Citér

19. juni 2016

De3Guldklumper

Jeg ville tage ham ud af soveværelset så han får ro. Spiser han om natten fordi han er sulten eller hygge? Får han alm mad i løbet af dagen så han er fuldt godt op til natten ?

Anmeld Citér

19. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Har I fået tjekket ørerne hos en ørelæge?

Anmeld Citér

20. juni 2016

anonym12

EBK skriver:

Har I fået tjekket ørerne hos en ørelæge?

Da han var syg for en uges tid siden, tjekkede vores lægen også ørene og der var ikke noget at se. Men måske vi alligevel skal forbi en ørelæge?

Anmeld Citér

20. juni 2016

anonym12

De3Guldklumper skriver:

Jeg ville tage ham ud af soveværelset så han får ro. Spiser han om natten fordi han er sulten eller hygge? Får han alm mad i løbet af dagen så han er fuldt godt op til natten ?

Jeg tror det er tryghed og sult. Jeg er slet ikke i tvivl om at vi ikke kan droppe alle amninger om natten endnu, men jeg er også helt sikker på at de ikke alle sammen er pga sult. Han spiser som regel 3 måltider hver dag. Der er kun hvis vi ikke er hjemme han af og til ikke får frokost.

At tage ham ud af soveværelset bliver aller sidste ting vi prøver. Han sover bedre når vi har gæster og den eneste der er vågen når far sover eller folk holder fest er mig. Og så synes vi slet ikke han er stor nok til at rykke ind på vores ekstraværelse. Men vi ender nok med at teste det

Anmeld Citér

20. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
anonym12 skriver:

Da han var syg for en uges tid siden, tjekkede vores lægen også ørene og der var ikke noget at se. Men måske vi alligevel skal forbi en ørelæge?

Altid ørelæge når det omhandler ørerne. De har nogle helt andre instrumenter til at tjekke for blandt andet væske på ørerne.

Anmeld Citér

20. juni 2016

anonym12

EBK skriver:

Altid ørelæge når det omhandler ørerne. De har nogle helt andre instrumenter til at tjekke for blandt andet væske på ørerne.

Det er et forsøg værd og så er det selvfølgelig synd hvis han har ondt. 

Tak

Anmeld Citér

20. juni 2016

Janey

Profilbillede for Janey

Vores søn på 7 måneder sover også stadig kun 3-4 timer ad gangen om natten. Jeg troede ellers, at han skulle til at sove igennem for et par uger siden, hvor han sov igennem 3 nætter i træk, men så var vi tilbage til de 3-4 timer uden amning igen, og det begynder at stresse mig lidt, da jeg heller ikke synes, at der er lang tid tilbage af min barsel (selv om jeg stadig har 2½ måned endnu).

Som din så spiser han også 3 måltider om dagen og er generelt et meget glad barn ud over om natten, så vi har heller ikke fået tjekket ører og synes heller ikke han viser tegn på problemer med dem, da han kun er ked af det om natten og sover fint videre, når han er blevet ammet. Jeg tror, at vi prøver at flytte ham ud af soveværelset, da det ikke har været prøvet endnu. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.