Første mens efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

968 visninger
10 svar
1 synes godt om
17. juni 2016

Super-Mom

hejsa 

jeg fødte d 15 maj og ca 14 dage efter stoppede jeg helt med at bløde. 

I mandags fik jeg så hvad jeg tror er min mens igen ca en mdr efter fødsel ( fik også min første mens 1 mdr efter vores datters fødsel) 

tirsdag begyndte jeg at bløde kraftig og i dag fredag bløder jeg stadig ligeså kraftigt  det ligefrem, ja undskyld mig men fosser ud ! 

Jeg har været nød til at gå med min datters bleer i 4 dage nu for ikke at bløde i mit tøj, seng mm 

skal den første mens være så kraftig ? Og hvornår kan jeg forvente at det stilner af igen ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2016

MissTas

Super-Mom skriver:

hejsa 

I mandags fik jeg så hvad jeg tror er min mens igen ca en mdr efter fødsel ( fik også min første mens 1 mdr efter vores datters fødsel) 

tirsdag begyndte jeg at bløde kraftig og i dag fredag bløder jeg stadig ligeså kraftigt  det ligefrem, ja undskyld mig men fosser ud ! 

Jeg har været nød til at gå med min datters bleer i 4 dage nu for ikke at bløde i mit tøj, seng mm 

skal den første mens være så kraftig ? Og hvornår kan jeg forvente at det stilner af igen ? 

Mindes ikke min første mens efter min datters fødsel var så kraftig.. Jeg blødte dog i 3 mrd efter fødslen.. Havde jeg blødt så kraftigt i så mange dage at jeg skulle ha ble på ville jeg nok gi lægen et kald

Anmeld Citér

17. juni 2016

Diosa85

Super-Mom skriver:

hejsa 

Jeg ville nok kontakte lægen. det lyder meget voldsomt at du ligefrem må bruge bleer. 

Anmeld Citér

17. juni 2016

Super-Mom

tak for jeres svar

lægen har selvfølgelig lukket nu, så må lige se det an weekenden over og bløder jeg stadig mandag så må jeg en tur forbi lægen

har ingen smerter eller noget så det virker lidt mystisk 

Anmeld Citér

17. juni 2016

MissTas

Super-Mom skriver:

tak for jeres svar

lægen har selvfølgelig lukket nu, så må lige se det an weekenden over og bløder jeg stadig mandag så må jeg en tur forbi lægen

Bløder du lige så meget i weekenden og det ikke blir mindre eller ser ud til at få en ende, så havde jeg nok kontaktet vagtlægen ..

Anmeld Citér

17. juni 2016

Diosa85

Super-Mom skriver:

tak for jeres svar

Hvis det ikke er stilnet af i morgen så ville jeg nok kontakte lægevagten. 

Anmeld Citér

17. juni 2016

Super-Mom

hm kan da godt være i har i ret at jeg bør give dem et kald i morgen hvis det er  undre mig bare over der ingen smerter er hvis det skulle være en infektion evt ? men jeg ringer til lægevagten i morgen hvis det fortsat bløder så voldsomt 

Anmeld Citér

17. juni 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Super-Mom skriver:

hejsa 

Jeg blødte også helt ekstremt den første gang. Det var dog 10 mdr efter fødsel, 1 mdr efter endt amning. 

Det var helt vildt med det blodbad.. Efter blot en time var jeg blødt igennem en super OB og natbind, hvor det (undskyld detaljerne) løb ned af benene på mig. Men allerede ved nr 2 menstraution var der væsentligt mindre blod. 

Anmeld Citér

17. juni 2016

Super-Mom

SDD skriver:

Jeg blødte også helt ekstremt den første gang. Det var dog 10 mdr efter fødsel, 1 mdr efter endt amning. 

Det var helt vildt med det blodbad.. Efter blot en time var jeg blødt igennem en super OB og natbind, hvor det (undskyld detaljerne) løb ned af benene på mig. Men allerede ved nr 2 menstraution var der væsentligt mindre blod. 

tak for svaret 

det lyder nogenlunde tilsvarende. Jeg ammer heller ikke så det kan være derfor min mens kommer så tidlig

Anmeld Citér

17. juni 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Super-Mom skriver:

tak for svaret 

det lyder nogenlunde tilsvarende. Jeg ammer heller ikke så det kan være derfor min mens kommer så tidlig

Det er set før i hvert fald. Men det er også set at ammende får menstraution.

men fortsætter det til efter weekenden, kunne det godt være at du lige skulle høre din læge ad, især når man tænker på at hvor kort tid siden det er du fødte. Husk at holde øje med temperaturen og generelt din almene tilstand.  De kan også tjekke infektionstallene hvis de mener det er. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.