Henvisning til blodprøvetagning på barn (19 mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.142 visninger
13 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej,

Kan det passe, at man kan komme på laboratoriet og få taget en blodprøve samme dag  man får henvisningen, når det drejer sig om et barn på næsten 2 år?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2016

Tiggi

Anonym skriver:

Hej,

Kan det passe, at man kan komme på laboratoriet og få taget en blodprøve samme dag  man får henvisningen, når det drejer sig om et barn på næsten 2 år?

Hvorfor dog ikke?

Kan man med en voksen, og antager da at de på labaratorierne også har erfaring med børn.

Anmeld Citér

15. juni 2016

pb2017

Anonym skriver:

Hej,

Det vil jeg mene, da de fleste bioanalytikere i et ambulatorie er erfarne indenfor prøvetagning på både mindre og større børn  

Men nogen steder kan det dog være, at du skal bestille tid inden, da der skal være to bioanalytikere til stede  

Anmeld Citér

15. juni 2016

Rtjm05

Anonym skriver:

Hej,

Da min pige var Ca 20 mdr. Var hun til undersøgelse på børneamb. Der ville de gerne have nogen blodprøver og vi gik bare ned og fik dem taget med det samme, den eneste forskel var at vi kom til med det samme og at der var 2 laboranter 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Anonym trådstarter

rikkeivalo skriver:

Da min pige var Ca 20 mdr. Var hun til undersøgelse på børneamb. Der ville de gerne have nogen blodprøver og vi gik bare ned og fik dem taget med det samme, den eneste forskel var at vi kom til med det samme og at der var 2 laboranter 

Mon det er det samme når man bliver henvist af egen læge

Anmeld Citér

15. juni 2016

Anonym trådstarter

pb2016 skriver:

Det vil jeg mene, da de fleste bioanalytikere i et ambulatorie er erfarne indenfor prøvetagning på både mindre og større børn  

Men nogen steder kan det dog være, at du skal bestille tid inden, da der skal være to bioanalytikere til stede  

Hvorfor skal der være to?

Anmeld Citér

15. juni 2016

Rtjm05

Anonym skriver:

Mon det er det samme når man bliver henvist af egen læge

Det vil jeg tro, vi fik ikke nogen tid eller noget og vi fik heller ikke af vide vi skulle gå derned samme dag, så jeg tror da at der altid sidder nogen der kan tage blodprøver på børn 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Rtjm05

Anonym skriver:

Hvorfor skal der være to?

Der var en til at tage blodprøven og en til at holde hendes arm, så hun ikke trak den væk, når der blev stukket 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Anonym trådstarter

rikkeivalo skriver:

Der var en til at tage blodprøven og en til at holde hendes arm, så hun ikke trak den væk, når der blev stukket 

Ok Tak For svar 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Lenchick

I Aalborg vil de gerne vi bestiller tid da børn kommer i et børnerum og der skal være to bioanalytikere samt booket dobbelt tid. 

B er 2 år og har epilepsi, så vi er til blodprøver ofte. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.