Babytegn ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

399 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej 

jeg er interesseret i at høre, om nogen af jer har erfaring med at lære jeres små babyer babyting? 

Lad mig høre 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej 

jeg er interesseret i at høre, om nogen af jer har erfaring med at lære jeres små babyer babyting? 

Lad mig høre 

Ikke babyting ... Babytegn 

Anmeld Citér

14. juni 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej 

Lad mig høre 

Jeg har en veninde som havde en dvd hun så sammen med sønnen og brugte den til at lære ham babytegn.

Min datter lærte ikke decideret babytegn, men jeg lærte hende "Mad" ved at pege på min mund hver gang jeg sagde ordet og gav hende mad. Men det var også det eneste jeg lærte hende. Hun begyndte at sige mad da hun var ca 8 mdr og så kom der lidt flere ord på da hun var 10 mdr. Nu er hun næsten 2 år, og er foran sprogmæssigt i forhold til sin alder

Anmeld Citér

14. juni 2016

Diosa85

Har også hørt meget om det og ville rigtig gerne lærer min dreng det. Men er i tvivl om hvor tidligt/sent det skal gøres. Nogen der ved det?

til ts - min veninde har lært sin søn på 10 mdr at sige drikke med hånden. Han åbner og lukker hånden hurtigt to gange når han er tørstig

Anmeld Citér

14. juni 2016

Hike

Jeg har brugt babytegn med alle tre børn. Den yngste på 10 måneder behersker indtil nu: drikke, mad, mere, færdig, amme, kat, ko og så har vi lavet tegn for hans søstre som han også bruger.

Vi har haft stor glæde af babytegn. Og alle i familien bruger det. Lige nu synes jeg det er så hyggeligt at se de ældste på 6 og 4 kommunikere med lillebror, og glæden vi ser i øjnene på lillebror når han bliver forstået er det hele værd. 

De store lærte tegnet for drikke som det første, og "smed" det som det sidste. Det blev brugt om natten når de var tørstige og for trætte til at huske ordet. 

De store har været hurtige til at lære at snakke, om det er på grund af babytegn ved jeg ikke med sikkerhed, men det skulle gøre noget godt for tidlig sprogtilegnelse.

Jeg elsker det!

Anmeld Citér

15. juni 2016

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. 

Det skal starte så tidligt som muligt. Min datter er 5 mdr og jeg vil starte nu. 

Jeg har fundet 7 tegn for sulten, træt, ked af det osv. 

Finder I selv på tegn til søskende osv? 

Det eneste jeg er nervøs for er, om børnene hellere bruger tegnene end også at snakke? Det viser undersøgelser jo godt nok ikke  tværtimod skulle deres ordforråd starte tidligere 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Hike

Anonym skriver:

Tak for jeres svar. 

Det skal starte så tidligt som muligt. Min datter er 5 mdr og jeg vil starte nu. 

Jeg har fundet 7 tegn for sulten, træt, ked af det osv. 

Finder I selv på tegn til søskende osv? 

Det eneste jeg er nervøs for er, om børnene hellere bruger tegnene end også at snakke? Det viser undersøgelser jo godt nok ikke  tværtimod skulle deres ordforråd starte tidligere 

Jeg startede da de begyndte på fast føde ved 6 måneder. Omkring 7-8 måneder har de vist deres første tegn.

Vi har selv fundet på tegn til søskende. Tegn som kendetegner dem, den ene har tegnet for "krølle" på grund af hendes krøllede hår, den anden peger vi på kinden, fordi hun har smilehuller.

Som skrevet ovenover, har mine børn været hurtige til at fange sproget. Nåt børnene lærer ordene på de tegn i bruger, smider I og barnet tegnet helt naturligt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.