Bliver det aldrig nemmere?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

915 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juni 2016

Anonym trådstarter

Så nærmere jeg mig igen årsdagen �� For nu 14 år siden blev jeg slået ned og voldtaget. Hvert år når vi nærmere os dato for overfaldet bliver jeg deprimeret og har svært ved at se positivt på noget. Jeg har selvfølgelig fået psykologhjælp og føler jeg er ovenpå (så meget som man nu kan) i hverdagen. Men lige netop i ugerne omkring dagen har jeg det svært. Der er jo gået mange år og jeg har nok ligesom accepteret at det er sådan det er. Andre der har det på samme måde? 

Jeg bliver dog også påvirket hvis jeg ser en voldtægt i en film eller lignende. Og det ser faktisk tit at sådan noget bliver vist! ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Så nærmere jeg mig igen årsdagen �� For nu 14 år siden blev jeg slået ned og voldtaget. Hvert år når vi nærmere os dato for overfaldet bliver jeg deprimeret og har svært ved at se positivt på noget. Jeg har selvfølgelig fået psykologhjælp og føler jeg er ovenpå (så meget som man nu kan) i hverdagen. Men lige netop i ugerne omkring dagen har jeg det svært. Der er jo gået mange år og jeg har nok ligesom accepteret at det er sådan det er. Andre der har det på samme måde? 

Jeg bliver dog også påvirket hvis jeg ser en voldtægt i en film eller lignende. Og det ser faktisk tit at sådan noget bliver vist! ��

Jeg tror det er individuelt.. 

Jeg blev voldtaget for snart 10 år siden  (12 år gammel) og har gennem min barndom oplevet forskellige traumer. Jeg har gået til psykolog on/off siden jeg var 5 år og har derfor lært at arbejde rigtig meget med mig selv. Mine traumer er ikke noget der som sådan påvirker min hverdag, på nogen måde. Det har gjort mig til den person jeg er i dag på både godt og ondt.

Anmeld Citér

14. juni 2016

Aristocats

Jeg kender til en del eksempler fra folk der går helt ned, når tiden nærmer sig den dato, hvor der er sket noget traumatisk for dem. Og det er ting der er 30 år gamle, ja, endda ældre. Så jeg tror at det er helt normalt og der er mange der oplever det - om det bliver bedre kan det jo nok helt sikkert godt, hvis du eventuelt får nogle redskaber til hvordan du håndterer den periode du kommer ind i, når det nærmer sig. Men at det sker tror jeg er en helt, helt naturlig reaktion. 

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Dette citat har hjulet mig.

"That stupid ass man did a fucked up thing. It has nothing to do with you. You are not tarnished, you are not changed, you are fine. He's fucked up. You're fine." - Lori Petty

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.