Ømhed i det ene bryst(?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.821 visninger
20 svar
0 synes godt om
28. september 2009

Riksen

Hej, I gravide kvinder.

Jeg har brug for jeres hjælp.

Min kæreste og jeg forsøger at blive gravide, og her de sidste par dage har jeg haft jag og ømhed i mit ene bryst (jeg forventer min mens i løbet af denne uge).
Jeg vil derfor gerne vide om det er muligt kun at opleve ømhed i et bryst, hvis man skulle være så heldig at være gravid?
Er der nogle af jer der har oplevet det, eller "skal" det være begge bryster, og derfor bør jeg gå til læge??

Jeg har nemlig kun kunnet finde info om ømhed i brysterne (flertal) som et af mange tegn på graviditet, men ikke om ømhed i et enkelt bryst - derfor søger jeg hjælp hos jer, inden jeg overgiver mig til min hypokonderhjerne, som frygter at jeg har en frygtelig farlig sygdom, og ringer til lægen

Håber ikke det er alt for forvirrende.

Hilsen Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2009

Sofia24

Riksen skriver:

Hej, I gravide kvinder.

Min kæreste og jeg forsøger at blive gravide, og her de sidste par dage har jeg haft jag og ømhed i mit ene bryst (jeg forventer min mens i løbet af denne uge).
Jeg vil derfor gerne vide om det er muligt kun at opleve ømhed i et bryst, hvis man skulle være så heldig at være gravid?
Er der nogle af jer der har oplevet det, eller "skal" det være begge bryster, og derfor bør jeg gå til læge??

Jeg har nemlig kun kunnet finde info om ømhed i brysterne (flertal) som et af mange tegn på graviditet, men ikke om ømhed i et enkelt bryst - derfor søger jeg hjælp hos jer, inden jeg overgiver mig til min hypokonderhjerne, som frygter at jeg har en frygtelig farlig sygdom, og ringer til lægen

Hilsen Rikke

Hmm - mit korte svar er, ja hvorfor ikke?!  
Da jeg selv blev gravid fik jeg 5 dage efter ægløsning hammer ømme bryster, så det kan bestemt være tegn på du er blevet gravid...  
Vi er alle forskellige og det kan jo være at netop DU har et bryst som reagerer hurtigere end det andet på den forestående graviditet.

Og mht din hypokonder-hjerne, så prøv at sig til den, at det ofte er uømme ting (ikke kun i bryster men også andre steder) som kan være en farlig farlig sygdom, som du selv siger  

Håber det hjalp dig lidt!

Knus Sofia

Anmeld

28. september 2009

Riksen

Hej!

Tak for dit svar.

Jeg må bare se tiden an - der er vel egentlig ikke så meget andet at gøre? Men jeg synes nu hele det her graviditets-projekt gør min hjerne meget mystisk - ser babyer, gravide maver og barnevogne over det hele, så derfor tænker jeg, at mit ømme bryst sagtens kunne være ønsketænkning - hvis du forstår?
Men, men, men... det vil tiden jo vise

Jeg tjekkede faktisk lige nettet mht farlige sygdomme, og der står det samme som du skrev, så jeg er knap så bekymret nu

- Rikke

Anmeld

28. september 2009

BabyTosset

Riksen skriver:

Hej, I gravide kvinder.

Hilsen Rikke

Hej Rikke

En uges tid eller noget inden at jeg skulle have haft min mens, da oplevede jeg ømhed i mit ENE bryst! Det tiltog så i ømhed og blev efter nogle dage efterfulgt af ømhed i det andet bryst også. Da jeg var en dag over tid, tog jeg en test og vupti! POSITIV! Så jo, det kan sagtens være det  Krydser i hvert fald fingre for dig

Knus Pia 16+1

Anmeld

28. september 2009

Riksen

Uh...! Det lyder godt - så er der håb for mig

Jeg har faktisk, for få minutter siden, haft jag i mit andet bryst..... men det var slet ikke lige så meget som i det første, så det kunne jo være ønsketænkning. Det er i hvert fald det jeg bliver ved med at fortælle mig selv i håb om at overbevise mig selv om, at jeg ikke er gravid, så jeg ikke bliver skuffet når/hvis min mens kommer.

Tak for svaret, og tillykke med graviditeten

Rikke

Anmeld

1. oktober 2009

BabyTosset

Du må endelig sige til, hvis der er bid  Hvornår kan du teste?

Anmeld

2. oktober 2009

Riksen

BabyTosset skriver:

Du må endelig sige til, hvis der er bid  Hvornår kan du teste?

Hejsa.

Jeg er gravid!!!!
Jeg tog to tests i går morges, som var bragende positive
Så jeg er helt rundt på gulvet og fuldstændig lykkelig!!! Det er meget uvirkeligt og helt fantastisk.

Knus Rikke - som lige er gået ind i 6. uge

Anmeld

2. oktober 2009

MaleneG

Riksen skriver:

Hejsa.

Jeg er gravid!!!!
Jeg tog to tests i går morges, som var bragende positive
Så jeg er helt rundt på gulvet og fuldstændig lykkelig!!! Det er meget uvirkeligt og helt fantastisk.

Knus Rikke - som lige er gået ind i 6. uge

stort tillykke

Anmeld

2. oktober 2009

Riksen

MaleneG skriver:

stort tillykke

Tak!
Det er virkelig en underlig følelse. Nu er det endelig lykkedes - efter et år

Anmeld

2. oktober 2009

MaleneG

Riksen skriver:

Tak!
Det er virkelig en underlig følelse. Nu er det endelig lykkedes - efter et år

Årh hvor dejligt hvad sagde manden til det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.