17 Mdn, hvordan med sprogudvikling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.469 visninger
4 svar
5 synes godt om
13. juni 2016

RDC

Vi står med en 17 måneders AKTIV knægt.

han løb rundt som 12 mdn. og har været særdeles kropslig aktiv, var langt den mest motorisk og kontakt skabende i mødregruppen.

Hvilket har givet mig ro med hans udvikling, dog var der en i mødregruppen, som begyndt at sige PÆNE veltalte ord meget meget tideligt. og der hænger han lidt.

Nu er han 17 mdn. og Ja han udvikler sig hver dag, men sproget kommer ikke rigtigt.

kan kun sige et par ord, som dog startede et godt stykke tid tilbage, han siger HEJ når der kommer folk, han siger IPAD, fordi den er gemt væk 99% af ugen, men af en eller anden grund, så er den stadig interessant.

Han slog engang hånden, og sagde pænt "av min hånd" og så hørte vi ikke mere der. (han stod næsten og så på mig og tænkte, UPS jeg kom til at snakke)

han forstår ALT, men det virker mere som om han nægter at tale, end at han rent faktisk ikke kan.

han har haft væske i mellemøret, blev ramt af 3 mdns. sygdom efter start i vuggestuen, men fik ham testet efter 3 mdn. og det er væk igen, uden dræn.

han har det fint med at Pege, nikke hvis han vil have noget, eller ryste på hovedet hvis han ikke vil.

han forstår detalje sætninger, som f.eks. "gå lige over og hent bogen, og giv den til mor i køkkenet" hvor der er flere handlinger i.

Er det bare at slå koldt vand i blodet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2016

A-1995

Min er 25 mdr og er først den sidste måned begyndt at sige ord- til gengæld vælter det frem med flere nye ord hver dag. Udtalen er slet ikke på plads men der sker virkelig noget nu. Vi var også ved at være temmelig bekymret men nu lader det til at der sker noget ��

Anmeld Citér

13. juni 2016

Sedigfor

Børn er forskellige.. Også med sproget.

Anmeld Citér

13. juni 2016

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Jeg har en søn på præcist 16 måneder i dag med Stort set samme forhistorie med lang sygdom, væske på mellemøret som er væk igen osv. Han gik da han var 10 måneder og drøner rundt og er så langt fremme notorisk. Han forstår som din dreng også alt der blir sagt. Han sagde mor da han var 9 måneder og har ikke sagt det siden. Nu sir han Mad og mammam og Ja imens han nikker eller ryster på hovedet ved nej. Jeg tror ikke vi behøver været bekymret. Nogle gange har jeg tænkt hvorfor snakker du ikke barn! Jeg er pædagog og syns jeg gør alt det rigtige haha. Men jeg tænker at det snart kommer 

Anmeld Citér

13. juni 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
RDC skriver:

Vi står med en 17 måneders AKTIV knægt.

han løb rundt som 12 mdn. og har været særdeles kropslig aktiv, var langt den mest motorisk og kontakt skabende i mødregruppen.

Hvilket har givet mig ro med hans udvikling, dog var der en i mødregruppen, som begyndt at sige PÆNE veltalte ord meget meget tideligt. og der hænger han lidt.

Nu er han 17 mdn. og Ja han udvikler sig hver dag, men sproget kommer ikke rigtigt.

kan kun sige et par ord, som dog startede et godt stykke tid tilbage, han siger HEJ når der kommer folk, han siger IPAD, fordi den er gemt væk 99% af ugen, men af en eller anden grund, så er den stadig interessant.

Han slog engang hånden, og sagde pænt "av min hånd" og så hørte vi ikke mere der. (han stod næsten og så på mig og tænkte, UPS jeg kom til at snakke)

han forstår ALT, men det virker mere som om han nægter at tale, end at han rent faktisk ikke kan.

han har haft væske i mellemøret, blev ramt af 3 mdns. sygdom efter start i vuggestuen, men fik ham testet efter 3 mdn. og det er væk igen, uden dræn.

han har det fint med at Pege, nikke hvis han vil have noget, eller ryste på hovedet hvis han ikke vil.

han forstår detalje sætninger, som f.eks. "gå lige over og hent bogen, og giv den til mor i køkkenet" hvor der er flere handlinger i.

Er det bare at slå koldt vand i blodet?

Ja jeg vil sige kold vand i blodet. Der er KÆMPE forskel på børnene fra min mødregruppe. De er ca 1½-2 år alle sammen. 
Min datter er næsten 2 år og langt fremme med sproget. Snakker i længere og længere sætninger og gentager ALT første gang hun hører det. 

Sammenlignet med nogle af de andre stadig kun siger 1-2 ord af gangen. Men det er jo ikke noget der er noget galt i. Nogle børn er bare lidt langsommere end andre, uden at der er noget i vejen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.