En meget bekymret mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.042 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej piger

Min søn på næsten 2 har det sidste halv års tid været meget feberramt og lægerne sagde hver gang at det blot var en virus, der ville gå over af sig selv. 

Nu er han igen feberramt på 3 dag. 

Da jeg ville i seng, vågnede han, da jeg kom ind på værelset og jeg kunne se at han har haft næseblod. Hans fingre var rene, så han har ikke pillet næse. Han kunne heller ikke have slået sig. 

Selvfølgelig gik jeg i gang med at Google feber og næseblod og det første der kommer frem er leukæmi 

Nu kan jeg ikke sove fordi jeg bliver ved med at tænke over det. 

Nogen der kan berolige mig? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2016

Abracadabra

• Leukæmi er en mere akut sygdom, den kommer ikke over et halvt år. 
  • Det er meget almindeligt at være meget syg i vuggestuen. 
  • Ved ekstra snot bliver slimhinden i næsen sart.

Smut til lægen igen i morgen og få taget blodprøve for røde og hvide blodlegemer og blodplader. Men sov roligt!

Anmeld Citér

12. juni 2016

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

• Leukæmi er en mere akut sygdom, den kommer ikke over et halvt år. 
  • Det er meget almindeligt at være meget syg i vuggestuen. 
  • Ved ekstra snot bliver slimhinden i næsen sart.

Smut til lægen igen i morgen og få taget blodprøve for røde og hvide blodlegemer og blodplader. Men sov roligt!

Der stod nemlig at det kan udvikle sig fra få uger til et halvt år. Derfor blev jeg bekymret 

Men jeg tager til læge med ham imorgen. 

Anmeld Citér

12. juni 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Der stod nemlig at det kan udvikle sig fra få uger til et halvt år. Derfor blev jeg bekymret 

Men jeg tager til læge med ham imorgen. 

Har du haft ham til læge før og få taget blodprøver? Hvis ja, ville man jo kunne have set det, hvis det var de blodprøver, jeg nævnte før.

De børn, jeg har mødt med leukæmi, er blevet meget syge meget hurtigt. Altså ikke on-and-off snot i et halvt år, dét lyder meget almindeligt for et vuggestuebarn. 

Anmeld Citér

13. juni 2016

Rauw

Det er meget normalt at små børn lider af feber og næseblod osv. Min lillesøster var næsten syg hele tiden de først mange år af sit liv. Noglegange kunne hun nyse i søvne og ha blod ud over alt, og når de er så små ser det hurtig slemt ud, selv om det på os voksne slet ik ville se særlig voldsomt ud. Der var intet i vejen med min søster, hun fik taget mange prøver af mange omgange. Hun var bare "sart" ja det kaldte de det dengang. Det stoppede omkring skolealderen. Dog bliver hun stadig nemmere syg og sløj end resten af familien. Nogle er bare uheldige. Men ta til lægen. 

Anmeld Citér

13. juni 2016

Kattha

Min datter blev ved med at være syg efter hun startede i dagpleje. Lang tid ad gangen, og med høj feber. Dog ikke med næseblod, eller en enkel gang hvor vi kunne se der var lidt i og ved næsen - som en anden skriver, er det sikkert tørre slimhinder eller lign.

Men vi fik taget blodprøver der viste at hun har noget immundefekt og derfor bliver mere syg end andre børn.

Måske kan det være noget der ligner? Man skal helst ikke google for meget, jeg har selv i mine søgninger endt ved leukæmi og alt mulig andet forfærdeligt. 

Håber du kan få sovet lidt, selvom det kan være lidt svært.

Anmeld Citér

13. juni 2016

Sedigfor

Jeg får tit næseblod når jeg er syg især når jeg er snottet (: og når de går i vuggestue/dagpleje er det meget normalt at være meget syg. Min venindes datter var syg i fem uger efter hinanden.

Anmeld Citér

13. juni 2016

lineog4

Først altid godt lige at tage til lægen. 

Bagefter: min den sidste var konstant syg fra han startede i vuggestue da han var halvanden til han startede børnehave, kunne næsten sætte uret efter ham, 14 dage så var der feber igen. Der var ikke en grund alla mellemøresbetændelse, bare feber og virus. Den sommer han blev 3 år besluttede jeg sammen med lægen at vi i efteråret ville gå i gang med at tjekke ham hvis det fortsatte - han fik først sin MFR der fordi han hele tiden var så syg så vi ikke kunne finde tid til den og måtte aflyse hele tiden. 

Han fik også tit næseblod en gang så voldsomt så vi måtte ringe til 1813 fordi vi troede han ville forbløde 

Den lykkelige slutning, vi nåede aldrig at starte der store tjek, for pludselig var han som sine søskende næsten aldrig syg. Han er dog stadig sådan så kroppen reagere hurtig med feber fx hvis han er træt og udkørt, men det er hurtigt væk. Og han har ikke flere sygedage end de andre (han bliver 6 lige om lidt)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.