Bad hvor ofte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

990 visninger
9 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej piger  Min søn er lige fyldt 8 uger og han kommer i bad stortset hver dag. Ind i mellem 2 gange om dagen. Han gylper en del og synes hurtigt han kommer til at lugte. Flere i min familie mener dog det er alt for meget og de bader deres babyer 2-3 gange om ugen. Jeg vil derfor gerne høre hvor ofte i andre bader jeres børn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Hej piger  Min søn er lige fyldt 8 uger og han kommer i bad stortset hver dag. Ind i mellem 2 gange om dagen. Han gylper en del og synes hurtigt han kommer til at lugte. Flere i min familie mener dog det er alt for meget og de bader deres babyer 2-3 gange om ugen. Jeg vil derfor gerne høre hvor ofte i andre bader jeres børn?

Vores børn kommer i bad 2 gange om ugen.

Vores yngste på 11 måneder bliver vasket i ble området 2 gange om dagen og ellers ved behov.

Anmeld Citér

11. juni 2016

Mo9ca

Da mine børn var små badede jeg dem også 2-3 gange om ugen, men de havde dog heller ikke problemer med at gylpe.

jeg tænker dog umiddelbart på om ikke en vaskeklud kan tage det der må komme på huden af gylp??

Anmeld Citér

11. juni 2016

Soonmom

Ca.  1 gang om ugen/14 dag. 

Synes det er for tit og unødvendigt hver dag 

Anmeld Citér

11. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Da min dreng var baby, altså under 1 år, så kom han i decideret bad én gang om ugen medmindre han var møgbeskidt.

Helt små babyers hud har ikke godt af bad alt for ofte. Synes hver dag lyder af meget.

Anmeld Citér

11. juni 2016

ErDuHerIkkeSnart

Min datter kommer i bad når det er nødvendigt - altså "så sjældent som muligt" - det er min opfattelse at deres hud ikke har godt af overdreven hygiejne  (det har voksnes jo egentlig heller ikke). Så sådan ca. en gang om ugen vil jeg tro. Jeg vil umiddelbart give din familie ret i at det lyder voldsomt at give et spædbarn bad hver dag...

Anmeld Citér

11. juni 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jeg har altid badet mine børn hver dag og vi har aldrig haft problemer med huden. Da de var små lavede jeg et badekar og kom et par dråber babyolie i. Babyolie bruger jeg selv hver morgen, når jeg bader og det giver den dejligste bløde hud. (I stedet for at smøre mig ind i creme) Herhjemme bader alke fortsat dagligt - mest lækkert synes vi 

Anmeld Citér

11. juni 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Da min datter var på den alder, var hun også i bad 1-3 gange om ugen.. Alt efter hvad der var behov for... 

Synes også det lyder af meget.. Min datter gylpede også sindssygt meget, men lugten kunne sagtens tørres af med en klud

Anmeld Citér

11. juni 2016

Mortilah

De første par mdr kom hun i bad hver dag. Da hun ellers havde problem med gylp på hals og under armene.

Nu med 6 mdr. er det bad/brusebad hver gang der er lort i bleen. Dvs ikke nødvendigvis hver dag men altså hverv1-2 dag. Eller hvis vi har været i poolen så skyller vi jo klorvandet af

Vi gør ikke noget stort nr ud af badet- det er bare i håndvasken eller under bruseren. Så det er temmelig enkelt. Dertil lidt mild "ikke sæbe" og der går strygende. Aldrig haft problemer med rød numse etc. Samme med mit første barn. Ingen af dem har nogensinde haft brug for cremer eller haft røde numser. Min erfaring siger bare at en ren numse er der ingen problemer med.. Gør som det bedst virker for jer!!!

Anmeld Citér

11. juni 2016

Doubleup

Anonym skriver:

Jeg syntes også det er alt for meget, da min datter var lille anbefalede sundhedsplejesken maks hver 3. dag. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.