Laver om natten i søvne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.532 visninger
6 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. juni 2016

Anonym trådstarter

Hejsa

Nu har jeg oplevet flere gange at mit barn lavet lidt om natten i søvne. Nogle gange bliver h*n vækket og skiftet og andre gange kan h*n bare ikke vækkes. 

Hvad gør I andre, når det sker?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Hejsa

Nu har jeg oplevet flere gange at mit barn lavet lidt om natten i søvne. Nogle gange bliver h*n vækket og skiftet og andre gange kan h*n bare ikke vækkes. 

Har du en  fornemmelse af hvornår på natten det sker..? For så ville jeg bare skifte bleen ca en halv time derefter ..  

Jeg har aldrig oplevet det med den store... Min nyfødte er dog slem til at skide i søvne men jeg tænker at det vender i løbet af de nnærmest måneder 

Anmeld Citér

11. juni 2016

Sprit25

Hvis min datter vågner af det så skifter jeg hende. Ellers ikke

Anmeld Citér

11. juni 2016

Berta

Min dreng havde også en periode hvor han lavede afføring efter at han var puttet - og han var på det tidspunkt knap 2 år. Vi skiftede ham bare - også selvom han sov imens. Jeg opdagede det senest når jeg tjekkede ham når jeg gik i seng - men da jeg vidste det kunne ske gik jeg ofte op og tjekkede når jeg kunne høre han var faldet i søvn.

Jeg tror der skete rigtig meget i den periode - det gik over igen. 

Så har han for nyligt (2,5 år nu) også gjort det nogle gange mens vi har øvet at sidde på potte - men det skyldes nok at vi forsøgte at sætte ham på potten lige efter aftensmad hvor han normalt laver stort - med det resultat at han ikke ville lave stort men så gjorde det i bleen når han var kommet i seng. Så nu holder vi pause med potten om aftenen.

Jeg har ikke nogen god forklaring eller løsningsforslag - men vil bare sige at vi også har prøvet det. 

Berta

Anmeld Citér

11. juni 2016

rytteriet

Hvad vi andre gør? Skifter bleen. Børn skal ikke sove med lort i røven...

Anmeld Citér

11. juni 2016

A-1995

Min på 2 skider tit i bleen om natten. Jeg tager ham selvfølgelig ud og skifter ham ☺️

Anmeld Citér

11. juni 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hejsa

Når min datter har skidt i søvne (gjorde hun meget som helt spæd) har jeg ganske enkelt skiftet hende. Jeg har gjort det stille og roligt, og forsøgt ikke at vække hende. Ret hurtigt blev jeg faktisk ret god til at få ordnet bleen på hende uden at hun vågnede
Og når hun yderst sjælden gør det nu, så klarer jeg det også uden at hun vågner. Kan ikke helt forstå hvorfor barnet skal vækkes for at blive skiftet..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.