Tøj som gæst??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.299 visninger
15 svar
13 synes godt om
10. juni 2016

123.

Jeg skal til dåb/bryllup i morgen?? Men det tøj jeg havde købt (en lang sort kjole, med blonder). Synes en pige ikke er passendene da det viser sorg og er mere begravelse?.. men, jeg er bare typen der gå i sort, det slanker.. vil det være forkert af mig at dukke op i sort tøj?. 

Har mørkt hår, så ved det vil blive lidt mørkt men alligevel? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2016

Tranebaer

Ja, jeg ville aldrig dukke op i sort til bryllup, og slet ikke om sommeren

Anmeld Citér

10. juni 2016

Diosa85

Newgirl. skriver:

Jeg skal til dåb/bryllup i morgen?? Men det tøj jeg havde købt (en lang sort kjole, med blonder). Synes en pige ikke er passendene da det viser sorg og er mere begravelse?.. men, jeg er bare typen der gå i sort, det slanker.. vil det være forkert af mig at dukke op i sort tøj?. 

Altså hvis man skal følge gammel tradition og skik så tager man ikke sort på til bryllup. Men når det er sagt så lever vi i det 21 år hundrede og tror ikke at brudeparret ser på det på den måde. Og gør de det så skulle de have skrevet dresscode i invitationen.

Anmeld Citér

10. juni 2016

Giraffen

Newgirl. skriver:

sort signalerer måske lige lovlig meget begravelse eller cocktail party

Ift. brylluper så er en navy blå eller petroleumsblå rigtig god, fordi den giver det festlige uden at man skal føle sig akavet i en helt lys kjole

Anmeld Citér

10. juni 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg har taget sort på til bryllup hvis der ingen dress kode er. Spørg bruden om nødvendigt. Sort blev jo brugt førhen. 

Lige ledes andre mener at hvid heller ik er passende. 

Anmeld Citér

10. juni 2016

Soonmom

Jeg havde en sort kjole på sidst.  Ser intet problem i sort tøj

Anmeld Citér

10. juni 2016

alenemor42

Haha jeg har samme problem bare modsat farve nemlig en lys kjole det må man åbenbart ikke selvom det er sommer.

Jeg ville tage sort på....

Anmeld Citér

10. juni 2016

Mrsopsand

Så længe kjolen ikke er hvid så kan du ha lige nøjagtig den kjole på du ønsker. I hvert fald der hvor jeg kommer fra :-)

Anmeld Citér

10. juni 2016

alenemor42

Mrsopsand skriver:

Så længe kjolen ikke er hvid så kan du ha lige nøjagtig den kjole på du ønsker. I hvert fald der hvor jeg kommer fra :-)

Den er ikke hvid ... den er lys beige og kan ikke forveksles med hvid. Men hold da op folk er gået i selvsving over jeg vil have en lys kjole på... og jeg fatter virkelig ikke problemet for den er jo ikke hvid og kan ikke forveksles med en brudekjole.

Anmeld Citér

10. juni 2016

karisima

Traditionen foreskriver, så vidt jeg ved, kun at brudens mor ikke må bære sort. Jeg ville uden problemer tage en sort kjole på 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.