Erfaring med enkeltydelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.208 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juni 2016

Anonym trådstarter

Vi har måtte søge kommunen om enkeltydelse, om hjælp til vores husleje, da vi kun har fået 5100 udbetalt til fire mennesker i denne måned 

det er nu over en uge siden og vi har intet hørt, forventede man fik en kvittering eller noget på at man havde søgt. 

Er der nogen der ved om det er normalt ikke at få kvittering eller noget på det? Og nogen der ved hvor lang tid er går før man får svar?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2016

Bebsen

Så vidt jeg husker er der en behandlingstid på op til 4 uger på enkeltydelser, jeg ville ringe og spørge hvornår jeg kunne forvente svar 

Anmeld Citér

10. juni 2016

Anonym trådstarter

Bebsen skriver:

Så vidt jeg husker er der en behandlingstid på op til 4 uger på enkeltydelser, jeg ville ringe og spørge hvornår jeg kunne forvente svar 

ja det er nok en god idé. Det er vel bare kommunen direkte man ringer til?

Anmeld Citér

10. juni 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

ja det er nok en god idé. Det er vel bare kommunen direkte man ringer til?

Det er yddelses kontoret du skal ringe til, samme sted som du skulle søge

Så vidt jeg husker gik det ret hurtigt med at ansøgningen blev behandlet, men det er også 2 år siden..

Anmeld Citér

10. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Vi har måtte søge kommunen om enkeltydelse, om hjælp til vores husleje, da vi kun har fået 5100 udbetalt til fire mennesker i denne måned 

det er nu over en uge siden og vi har intet hørt, forventede man fik en kvittering eller noget på at man havde søgt. 

Er der nogen der ved om det er normalt ikke at få kvittering eller noget på det? Og nogen der ved hvor lang tid er går før man får svar?

Har du søgt skriftligt?

Det gjorde jeg, og jeg fik et skriftligt svar på hvor længe der cirka ville gå før jeg fik svar.

Anmeld Citér

10. juni 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har du søgt skriftligt?

Det gjorde jeg, og jeg fik et skriftligt svar på hvor længe der cirka ville gå før jeg fik svar.

Ja søgte online.. Frygter bare jeg har gjort det forkert eller noget 

Anmeld Citér

11. juni 2016

Troldemommi

Anonym skriver:

Ja søgte online.. Frygter bare jeg har gjort det forkert eller noget 

Jeg tror altså enkeltydelser skal være til at dække uforudsete udgifter, det er husleje jo ikke, men er der ikke sket en fejl siden i får så lidt udbetalt? 

Måske skulle i lige tjekke jeres lønsedler eller udbetalingsspesifikationer? 

Håber det løser sig for jer, det er så drænende at havde for få penge.

Anmeld Citér

11. juni 2016

Anonym

Jeg fik for 7 år siden og der gik det ret hurtigt. Jeg tror maks der gik to uger fra jeg havde søgt til pengene stod på min konto 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.