Stress?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

573 visninger
5 svar
1 synes godt om
9. juni 2016

Anonym trådstarter

Jeg tror jeg har meget slem stress.. Jeg lider i forvejen af en slem depression  men pga en nabostrid osv , så har jeg følt mig rigtig elendig den sidste tid og jeg tog nogle forskellige test på nettet som alle viste "rød" og skrev jeg skulle søge læge  kan man godt have stress samtidig med depression? Og hvad gør man så ved det? Tager medicin for min depression og går ved psykiater en gang hver/hver anden mdr. 

til daglig er jeg ved og uddanne mig på sopu. Og har nu haft en del fridage fordi jeg har dage jeg bare har det ELENDIGT, og det fungere bare ikke  hvad kan man gøre?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2016

MinPrins

Du kan sagtens have stress og depression samtidig, det har jeg selv... 

Jeg synes at du skal snakke med sin psykiater, også snakke mere med personen end hver/hver anden måned... 

Jeg går selv en gang om ugen...

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonym trådstarter

MinPrins skriver:

Du kan sagtens have stress og depression samtidig, det har jeg selv... 

Jeg synes at du skal snakke med sin psykiater, også snakke mere med personen end hver/hver anden måned... 

Jeg går selv en gang om ugen...

Det troede jeg faktisk bare ikke man kunne, men åbenbart så.. 

Får man noget for det? Eller er det bare noget man skal arbejde med selv? Må indrømme jeg er ved og opgive helt  synes hele tiden jeg bliver banket ned under gulvbrædderne hver gang jeg får det nogenlunde 

Anmeld Citér

10. juni 2016

MinPrins

Anonym skriver:

Det troede jeg faktisk bare ikke man kunne, men åbenbart så.. 

Får man noget for det? Eller er det bare noget man skal arbejde med selv? Må indrømme jeg er ved og opgive helt  synes hele tiden jeg bliver banket ned under gulvbrædderne hver gang jeg får det nogenlunde 

Det er forskelligt om man gør det... Det er jo forskelligt hvad der virker...

Anmeld Citér

10. juni 2016

lineog4

Først kæmpe kram lyder til du har en rigtig dårlig periode. 

De test på nettet er ikke sandhedsvidner - jeg har selv taget dem og bliver ikke bare rød men ildrød og jeg har ikke stress som i den fysiologiske forståelse af stress, jeg lever er presset liv men min krop er ikke i stress. 

Stress handler om du er en konstant tilstand hvor du udskiller kamphormon og din krop derfor påvirkes negativt og dermed også dine tanker. Hvad jeg ved kan du ikke medicinere dig ud af stress med mindre det er gået så vidt så du ender med angst mm. Med stress skal der ske ændringer, man skal arbejde med sig selv og sine tanker så man ikke er i konstant alarmberedskab - det kan tage lang tid, det kan være en hård proces og der er ingen hurtig kur. 

Du skal tale med din læge også fordi måske er det ikke stress men depressionen der driller. Tal med dit uddannelsessted om de har en tilknyttet rådgiver.

Anmeld Citér

10. juni 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

De test der er udformet til både depression OG stress minder meget om hinanden. Og derfor vigtigt at skelne hvad der er hvad. Man kan have begge dele ja sagtens. 

Kontakt din læge om akut tid og beskiv evt i en mail før du kommer dinproblematik. De fleste læger idag har en kontakt mail på deres hjemmeside. 

Bestil evt ekstra tid ved tidsbestillingen. Så du ik afventer et besøg  på 10 min. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.