Baby tager ikke på;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.039 visninger
11 svar
8 synes godt om
9. juni 2016

liliangrace

Hej<3

Jeg fik for fire uger siden en datter. Hun blev født i uge 39+0 ukompliceret og scorede 10 i Apgar. Hun tabte sig en lille smule, men tog hurtigt på igen. 

På de fire uger hun har levet har hun taget 190 g på. Jeg ammer hver tredje time og hun får alt med eller hvad man skal sige. Da hun jo ikke tager på som hun skal er supplerer jeg nu med modermælkserstatning ved siden af.

Vores datter er en meget glad og tilfreds baby, græder sjælendt og sover fint

Sundhedsplejersken og lægen er begyndt at snakke om en eventuel indlægning for at finde ud af om hun fejler noget. Jeg har tænkt at det kunne være fordi, både min kæreste og jeg ikke er så store. Men når sundhedsplejersken og lægen vil indlægge hende er det vel fordi der er noget som er alvorligt ikke? Jeg er så bekymret

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2016

(august)

Det er godt nok svært at sige. 

Kan kun fortælle at vores datter heller ikke tog ret meget på trods hun spiste og spiste. Min mand og jeg er heller ikke ret store og det endte, efter 1år, med kontrol vejninger hver 14. dag, at de slog det hen med at hun har et højt stofskifte ligesom sin far. Jeg ville ønske nogle havde villet tjekke hende noget før og taget det seriøst i stedet for vi ser tiden an. 

Jeg ville have taget i mod tilbudet om indlæggelse hvis jeg havde fået det, bare så hun ville være blevet tjekket igennem. 

Håber alt går godt. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Diosa85

liliangrace skriver:

Hej<3

Jeg fik for fire uger siden en datter. Hun blev født i uge 39+0 ukompliceret og scorede 10 i Apgar. Hun tabte sig en lille smule, men tog hurtigt på igen. 

På de fire uger hun har levet har hun taget 190 g på. Jeg ammer hver tredje time og hun får alt med eller hvad man skal sige. Da hun jo ikke tager på som hun skal er supplerer jeg nu med modermælkserstatning ved siden af.

Sundhedsplejersken og lægen er begyndt at snakke om en eventuel indlægning for at finde ud af om hun fejler noget. Jeg har tænkt at det kunne være fordi, både min kæreste og jeg ikke er så store. Men når sundhedsplejersken og lægen vil indlægge hende er det vel fordi der er noget som er alvorligt ikke? Jeg er så bekymret

Tillykke med prinsessen først og fremmest.

forstår godt du er bekymret. Det vil enhver mor være når de høre ordet indlæggelse. Men det betyder ikke det er noget alvorligt galt. Hvis det var det havde de sagt det og indlagt med det samme. 

Du siger jo selv at din datter er glad og tilfreds og græder sjældent. Hvis det var alvorligt havde hun nok grædt mere.

men er selvfølgelig ikke læge og dette er bare min tanke. Men god ide at få hende undersøgt for hun skal jo gerne tage på

Anmeld Citér

9. juni 2016

liliangrace

(august) skriver:

Det er godt nok svært at sige. 

Kan kun fortælle at vores datter heller ikke tog ret meget på trods hun spiste og spiste. Min mand og jeg er heller ikke ret store og det endte, efter 1år, med kontrol vejninger hver 14. dag, at de slog det hen med at hun har et højt stofskifte ligesom sin far. Jeg ville ønske nogle havde villet tjekke hende noget før og taget det seriøst i stedet for vi ser tiden an. 

Jeg ville have taget i mod tilbudet om indlæggelse hvis jeg havde fået det, bare så hun ville være blevet tjekket igennem. 

Håber alt går godt. 

Får man medicin for til højt stofskifte? 

Lyder noget anstrengende med kontrolvejninger hver 14. dag... men godt at det ikke var alvorligt og at din datter "bare" har højt stofskifte

Anmeld Citér

9. juni 2016

liliangrace

Diosa85 skriver:

Tillykke med prinsessen først og fremmest.

forstår godt du er bekymret. Det vil enhver mor være når de høre ordet indlæggelse. Men det betyder ikke det er noget alvorligt galt. Hvis det var det havde de sagt det og indlagt med det samme. 

Du siger jo selv at din datter er glad og tilfreds og græder sjældent. Hvis det var alvorligt havde hun nok grædt mere.

men er selvfølgelig ikke læge og dette er bare min tanke. Men god ide at få hende undersøgt for hun skal jo gerne tage på

Tusind tak

Glad for at det umiddelbart ikke lyder alvorligt

Anmeld Citér

9. juni 2016

Monski

liliangrace skriver:

Hej<3

Min ældste dreng tog heller ikke på. Jeg begyndte at supplere med lidt MME men det hjalp ikke specielt meget, min sundhedsplejerske anbefalede mig at droppe amningen helt og da han var 3 måneder følte jeg ikke rigtig jeg havde andet valg da han stadig var ekstremt lille og hold nu op hvor det hjalp! Vi var også til kontrolvejning én gang om ugen fordi han var så lille og efter 14 dage på fuld MME havde han taget 1,5 kg på og var vokset 9 cm!  Æ

Det er super hårdt men jeg synes helt klart i skal tage imod en indlæggelse. Jeg er sikker på i vil få langt mere ro på 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Muffinmus

Min datter, den første. Vejede 2933 født 38+0.

Hun have fra start næsten ingen sul, men dog lidt.

Hun gik til krontrolvejning i et helt år, før de erkendte at hun bare var meget slank, som sin far, og at hun aldrig ville blive en små buttet baby.

Hun er 7 nu, og er stadig meget slank og har synlige knogler, men sådan ser hun altså bare ud.

Om det samme gælder jeres vides ikke.

Anmeld Citér

9. juni 2016

Anonymor

Jeg tænker på, om du ammer for lidt. Det er sådan en skrøne den der med, at man kun skal amme hver 3. Time. Spædbørn bør ammes hyppigt. Jeg ville lægge barnet til en gang i timen for at få boostet mælkeproduktionen! 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Mortilah

Anonymor skriver:

Jeg tænker på, om du ammer for lidt. Det er sådan en skrøne den der med, at man kun skal amme hver 3. Time. Spædbørn bør ammes hyppigt. Jeg ville lægge barnet til en gang i timen for at få boostet mælkeproduktionen! 

Tænker det samme.. Hver tredje time duede slet ik hos os. Min pige fik ligeså tit hun havde lyst og det var næsten konstant i starten. Lavede næsten ikke andet end at amme.. Men havde hende også bare ved brystet selvom jeg lavede mad eller andet..

Anmeld Citér

9. juni 2016

Julletullemor

Anonymor skriver:

Enig! 

Til TS - prøv at tilbyde hende brystet en gang i timen, og gerne hver anden time om natten, i stedet for at supplere med mme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.