D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Min datter på (næsten) 2 år er blevet enormt bange for at komme i bad. Både badekar og brusebad. Hun har været en uge på ferie hvor hun var i poolen hver dag og nød det rigtig meget. - Og kom hjem for en uge siden.
Hun skriger og spræller og klynger sig til mig hver gang hun skal i bad. Jeg bader sammen med hende og har hende på armen, for at gøre hende så tryg som muligt, men hun skriger lige så snart hun ser bruseren. Jeg har forsøgt at lade hende holde brusehovedet, men hun vil slet ikke røre ved det. Jeg forsøger at bruse på migselv først og forklare hende hvad der sker a la "Hov! Se mor bliver helt våd nu. Aaah det er dejligt! Mor bliver helt ren." og så forklare at nu er det hende der bliver våd og ren og det er dejligt, når jeg bruser lidt på hende. Vandet er hverken for varmt eller for koldt og jeg sørger for at strålerne ikke er særligt hårde/kraftige. Alligevel bliver hun fuldstændig panisk hver gang hun skal i bad.
Derudover er hun begyndt at blive fuldstændig hysterisk hver gang hun ikke lige får sin vilje, og prøver virkelig grænser af. Det tænker jeg dog er ret normalt og "bare" en del af den skønne trodsalder 
Men ved dog ikke lige hvad jeg skal gøre ved den der badesituation, så det kan blive rart igen. Skal lige siges at jeg også har prøvet med legetøj både i bruser og badekar, og "malesæbe", uden succes.
Anmeld
Citér