Menstruations gener

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvilket oplever du under mens (kvinder uden børn)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

677 visninger
7 svar
1 synes godt om
8. juni 2016

debbie19

Jeg har i en del år lidt af uregelmæssig menstruationer.. jeg måtte stoppe pludselig på ppiller da jeg har en sygdom som brød ud pga dem og tåler dem derfor ikke længere- det resulteret i 3 år uden menstration. så kom det hver 3-6 mdr....

og i år hedder det hver 9-12 dag  

jeg lider af kraftige smerter og blødninger

bliver rigtig dårlige lige når det kommer...

igår besvimet jeg og kasted op og lå og sov 4 timer på gulvet fordi jeg var så udmattet af kramper. jeg fik for nogle uger siden tjekket min livmoder og æggestokke og det så fint ud. så de ved ikke hvorfor det er så uregelmæssig. og de kan ikke hjælpe mig da jeg intet tåler med hormoner i..... 

men igennem det sidste halve år er jeg begyndt at tage 2-3 kg på ved mens og bliver simpelhen såååå sulten kan slet ikke føle mig mæt. og ryger ofte i det usunde fordi jeg ikke har rygrad til at modstå trængen jeg har ømme bryster op til og er simpelhen træt med træt på og så bliver jeg en sur snegl...

jeg hader at skulle igennem det så ofte når lige at føle mig normal igen før det starter forfra.. 

jeg fik dog en god ting med fra sygehuset jeg skulle ikke have problemer med at blive gravid da der er nok æg men pga vaganisme så det ret svært at gøre til virkelighed så vi må igang med æggeløsnings teste... nå sidespring... ville bare høre om i kender det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2016

Sedigfor

Nu har jeg dog et barn men inden jeg fik hende, var jeg sulten hele tiden, tog ikke på, tabte mig derimod. Måske du skal ud og gå nogle lange turer når du har det? Mange siger at det at bevæge sig hjælper på smerterne (:

Anmeld Citér

8. juni 2016

debbie19

Sedigfor skriver:

Nu har jeg dog et barn men inden jeg fik hende, var jeg sulten hele tiden, tog ikke på, tabte mig derimod. Måske du skal ud og gå nogle lange turer når du har det? Mange siger at det at bevæge sig hjælper på smerterne (:

kan ikke røre mig når det er har så ondt at de nærmest er umulig og ligge stille også men varmedunk og piller gør lidt gavn.... 

og gå tur gør det værre(smerten og bliver svimmel så snart pulsen stiger bare det at  skulle op af trappen (2 sal) er galt. 

jeg tager ikke på hvor det bliver.. 

jeg tror selv det er væskeophobning for så snart det ovre så vægtstigningen også væk  kroppen er en underlig fidus 

Anmeld Citér

8. juni 2016

Pikku Myy

debbie19 skriver:

kan ikke røre mig når det er har så ondt at de nærmest er umulig og ligge stille også men varmedunk og piller gør lidt gavn.... 

og gå tur gør det værre(smerten og bliver svimmel så snart pulsen stiger bare det at  skulle op af trappen (2 sal) er galt. 

jeg tager ikke på hvor det bliver.. 

jeg tror selv det er væskeophobning for så snart det ovre så vægtstigningen også væk  kroppen er en underlig fidus 

Får du ikke noget smertestillende?

Anmeld Citér

8. juni 2016

debbie19

Pikku Myy skriver:

Får du ikke noget smertestillende?

kun zapp Da min mave ikke tåler ibumtin og andre  NSAID midler får mavesår af dem trods vi har prøvet med syrehæmmene midler så vil min krop ikke... så panodil zapp er min eneste ven og den hjælper virkelig ikke særlig meget...men må jo lære og leve med jeg er som jeg er men det bare nogle strenge dage når man intet kan og vrider og drejer mig af smerter.. får også nogle kramper som de snakket om ligner lidt veer men har aldrig født så grinte lidt af hende lægen

Anmeld Citér

8. juni 2016

Leneur

Jeg har som helt ung også prøvet at besvime af det og var/er meget plaget af det. Der fik jeg gigtpiller til at skulle tage smerterne. I dag tager jeg ibumetin med 2 almindelige smertestillende. Har stadig ondt men kan da fungere og når det er rigtigt slemt så må varmepuden på og jeg putter under dynen, for jeg har også ondt i lænden og æder noget sødt. Dagen efter traver jeg så en god lang tur. Bare det at komme ud i den friske luft, gør noget ved en. Mine menstruationer varierer også meget fra 14 dage imellem til 3 måneder imellem. Nogle gange styrtbløder jeg i 2-3 dage og andre gange er det en almindelig blødning i 7 dage pr gang. Håber på snart at gå i overgangsalder, så jeg slipper for det pjat, nu jeg ikke har behov for det længere. Er så 43 år, så har vel desværre lidt år endnu jeg skal døjes med det. 

Anmeld Citér

8. juni 2016

debbie19

Leneur skriver:

Jeg har som helt ung også prøvet at besvime af det og var/er meget plaget af det. Der fik jeg gigtpiller til at skulle tage smerterne. I dag tager jeg ibumetin med 2 almindelige smertestillende. Har stadig ondt men kan da fungere og når det er rigtigt slemt så må varmepuden på og jeg putter under dynen, for jeg har også ondt i lænden og æder noget sødt. Dagen efter traver jeg så en god lang tur. Bare det at komme ud i den friske luft, gør noget ved en. Mine menstruationer varierer også meget fra 14 dage imellem til 3 måneder imellem. Nogle gange styrtbløder jeg i 2-3 dage og andre gange er det en almindelig blødning i 7 dage pr gang. Håber på snart at gå i overgangsalder, så jeg slipper for det pjat, nu jeg ikke har behov for det længere. Er så 43 år, så har vel desværre lidt år endnu jeg skal døjes med det. 

øv at du også lider under det at være kvinde ja vis du ikke ønsker flere børn så kan man da kun krydse finger for du snart slipper.. livet ville være så meget nemmere får du også sådan en tyk sort skæg ting på hagen den kommer lige optil mens hver gang og hiver den ud med pincet. jeg er lyshåret men den er helt sort og stiv ligner lidt et stk mandeskæg hår.... tror det er hormonerne som gør det.. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Leneur

debbie19 skriver:

øv at du også lider under det at være kvinde ja vis du ikke ønsker flere børn så kan man da kun krydse finger for du snart slipper.. livet ville være så meget nemmere får du også sådan en tyk sort skæg ting på hagen den kommer lige optil mens hver gang og hiver den ud med pincet. jeg er lyshåret men den er helt sort og stiv ligner lidt et stk mandeskæg hår.... tror det er hormonerne som gør det.. 

Nej jeg får ikke sådan et hår men på trods af min alder kan jeg godt få en bums i ny og næ  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.