Ægløsning efter kirurgisk abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.072 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej piger,

Håber I vil dele ud af jeres erfaringer.

Jeg har lige haft min anden abort. Før denne havde jeg en spontan abort. Den her gang tegnede alt godt. Var til scanning ved 10+1 og alt så godt ud. Nogle dage senere da jeg skal til moderkageprøve er fostret dødt. Lægerne var også overraskede. Det skyldes formentlig kromosomfejl. Får lavet en akut kirurgisk abort samme dag.

I dag er det 14 dage siden udskrabningen og tænker på, hvornår ægløsning kommer. I går var jeg til kontrolscanning grundet smerter. Alt så fint ud og de kunne se, at jeg dannede æg. Spurgte til om jeg kunne få ægløsning imens jeg tester positivt på g-test og de sagde nej. Kan dog ikke lade være med at tænke på, om jeg alligevel har ægløsning. Synes jeg har ægløsningssmerter i dag. G-test er stadig positiv. Har ikke fået taget hcg-blodprøver. Manden er desværre ikke hjemme før fredag. 

Hvad er jeres erfaringer med ægløsning efter abort og ægløsning imens der er hcg i kroppen? Der står jo de fleste steder at hcg skal være under 10 for at ægløsning starter. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2016

Julie Samantha Klokholm

Først - jeg er ked af at høre om din oplevelse. Har selv prøvet at miste 2 gange, så ved hvor forfærdeligt det er! 

1. gang jeg mistede var det lige efter nakkefoldscanningen og der fik jeg en kirurgisk abort. 

Jeg fik aborten i september og var gravid igen i december - så det gik ret hurtigt. Den mistede jeg så desværre i uge 10 og valgte så at holde pause derefter. 

Men jeg tror det er meget individuelt hvornår kroppen er "klar" igen. Nogen siger, at der også kan ligge noget psykisk i det nogle gange. 

Men hvis du kan, så bare tage det stille og rolig - forsøg at have samleje omkring de tidspunkter hvor ægløsningen ville finde sted. Og hvis den så er det, er det fint. Men lægerne siger vist, at man skal forvente mindst 3 måneder, og det skulle vist også være det bedste for kroppen  

Held og lykke 

http://mynewart.dk - salg af malerier

Anmeld Citér

8. juni 2016

Tyro

Hej  

ja husk endelig at vente 3 måneder, ellers risikerer du at stå med en spontan abort igen. 

Anmeld Citér

8. juni 2016

Anonym trådstarter

Tak for svar, piger.

Er ked af at høre om dine to aborter, Julie. Det er også sent de har fundet sted, det må være sindssyg hårdt. Det er sgu skide uretfærdigt. Det bedste og held og lykke til dig. 

Fik I at vide af jeres læge at skulle vente 3 måneder? Har fået at vide af flere forskellige læger på Skejby at man må forsøge igen når man føler sig klar og at der ikke er nogen undersøgelser, der viser at det er bedre at vente med at forsøge efter abort. 

Anmeld Citér

11. juni 2016

Tyro

Anonym skriver:

Tak for svar, piger.

Er ked af at høre om dine to aborter, Julie. Det er også sent de har fundet sted, det må være sindssyg hårdt. Det er sgu skide uretfærdigt. Det bedste og held og lykke til dig. 

Fik I at vide af jeres læge at skulle vente 3 måneder? Har fået at vide af flere forskellige læger på Skejby at man må forsøge igen når man føler sig klar og at der ikke er nogen undersøgelser, der viser at det er bedre at vente med at forsøge efter abort. 

Når du får en udskrabning, så kan det være hårdt for slimhinden og ofte brydes den eller beskadiges, det tager slimhinden 3 måneder at gro sammen igen.
Så hvis du bliver gravid, inden de 3 måneder, så hænger æggene ikke så godt ved, fordi din slimhinde ikke er hel
Det er mere derfor, de forslår at vente. Udover det, så er mange ambulatorier rigtig dårlige til at informere.

Anmeld Citér

11. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Tak for svar, piger.

Det er fordi du så lærer din cyklus at kende igen og det er lettere at udregne termin, hvis man venter en cyklus eller to med at prøve, når kroppen er ok igen. 

Så lægerne har helt ret.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.