Jeg har gang i en rigtig god debat med min kæreste for tiden i forhold til donorbørn og fertilitets behandling.
En meget lang og indviklet historie kort, han har børn fra et tidligere forhold, og var ikke overbevist om han ville have flere børn, indtil jeg kom ind i billedet. Men med dette medfølger betingelser, hvis vi ender med at skulle have børn sammen, så er betingelsen at de vil være mit økonomiske ansvar, såfrem vi ender med at gå fra hinanden. Han vil ikke være bundet af børnebidrag i x antal år.
Dette var egentligt et vilkår jeg kunne forholde mig til.
Men det viser sig så ikke at være så let igen bare at takke nej til. Da jeg som kvinde altid vil kunne have mulighed for at ombestemme mig og dermed får han regningen. Uanset om der er lavet 'kontrakt' eller andre juridiske dokumenter på det.
Så gik snakken over i om man kunne lave en fertilitets behandling, men hans sæd, men så vidt jeg kan forstå han stadig kunne ende med at få regningen.
Hvordan er rettighederne for mænd der er sæddonor, er de økonomisk fristillet i forhold til børnene der evt. kommer ud af dette?
Nogle der har erfaring i forhold til om der er noget man kan gøre så han er økonomisk sikret, i det tilfælde vi ender med at ende vores forhold inden barnet bliver 18 
Og hvis vi finder en måde at få ham økonomisk fristillet, hvordan ser mine økonomiske muligheder så ud?
Anmeld
Citér