Vælling hilfe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

439 visninger
5 svar
3 synes godt om
7. juni 2016

Soonmom

Vi skal i sommerhus snart,  en weekend med en masse mennesker,  jeg er begyndt at tænke over hvordan vi gør det lettest for os selv mht.  Mad. 

A får vælling om aftenen,  normalt har jeg lavet det om dagen og tilsætter så mme og varmer den inden ham får den om aftenen.

Så er spørgsmålet om jeg må lave dem hjemmefra.  Altså om fredagen,  lave til fredag,  lørdag og søndag,  så man bare skal tilsætte mme? (det er med majsstivelse hvis det har noget at sige)  -  hvilket jeg vil høre om der er noget andet der mætter mere for a vågner stadig om natten på trods af vælling 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2016

Dorthe1986

Hvor gammel er a? Hvis jeg skulle være i et sommerhus ville jeg da bare lave den der i køkkenet. 

Anmeld Citér

7. juni 2016

Soonmom

Dorthe1986 skriver:

Hvor gammel er a? Hvis jeg skulle være i et sommerhus ville jeg da bare lave den der i køkkenet. 

Han er 3,5 måneder.  

Det kan jeg også,  men det ville bare være meget lettere for mig at lave dem hjemmefra,  så jeg ikke også skal have majsstivelse med  

Anmeld Citér

7. juni 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Du kan jo evt fryse det i portioner. Så lørdag morgen (eller fredag aften tager du det op som han skal have lørdag aften, og så tilsætte mme om aftenen. Så kan det i hvert fald godt holde sig

Min datter fik vælling af boghvedemel, mest fordi hun ikke kunne lide hverken majs grød eller vælling Hun fik vælling fra hun var 3½ mdr fordi hun gik fra en til to opvågninger om natten og derfor var sulten og træt konstant. Det var bare en ond cirkel, hun var for træt at til spise ordenligt, men for sulten til at sove ordenligt. Da hun begyndte på vælling vågnede hun igen kun 1 gang om natten og var glad og tilfreds om dagen.

Det er dog ikke alle det virker lige godt for.

Anmeld Citér

7. juni 2016

Janey

Profilbillede for Janey
Soonmom skriver:

Vi skal i sommerhus snart,  en weekend med en masse mennesker,  jeg er begyndt at tænke over hvordan vi gør det lettest for os selv mht.  Mad. 

A får vælling om aftenen,  normalt har jeg lavet det om dagen og tilsætter så mme og varmer den inden ham får den om aftenen.

Så er spørgsmålet om jeg må lave dem hjemmefra.  Altså om fredagen,  lave til fredag,  lørdag og søndag,  så man bare skal tilsætte mme? (det er med majsstivelse hvis det har noget at sige)  -  hvilket jeg vil høre om der er noget andet der mætter mere for a vågner stadig om natten på trods af vælling 

Jeg har ikke brugt vælling til vore børn, men den majsgrød, vores søn startede op med, fik en træls konsistens den ene gang, jeg prøvede at lave til mere end en portion af gangen.

Opstart på vælling/mad er ikke en sikker vej til en bedre nattesøvn og kan tværtimod give mere uro, da maven pludselig arbejder mere om natten (står der i min baby-maddbog ). Vi startede på mad til vores søn, da han var 5 måneder og først i går sov han mere end 3-4 timer uden at vågne om natten, og der havde han fået mad i 1½ måned og har været oppe på 3 måltider om dagen i et stykke tid. Vores datter sov igennem fra hun var 4 måneder uden at få andet end modermælk, sp jeg har ikke oplevet nogen sammenhæng mellem søvn og mad, og jeg hører det samme fra mine veninder.

Anmeld Citér

8. juni 2016

anonym12

Du skal helt sikkert lave det frisk. Stivelse er guf for bakterier.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.