Vil ikke i vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

535 visninger
2 svar
0 synes godt om
6. juni 2016

migmigher

Min datter vil ikke i vuggestue mere. 

Hun har altid, som det første om morgenen, hentet sit tøj, og sagt hun ville i vuggestue. 

I sidste måned, blev hun den store på stuen, og siden der, har hun ikke ville afsted. 

Når vi spørg hende, hvad hun har lavet derover, siger hun, at hun har passet babyer, eller "ikke noget, jeg har bare leget alene". 

Vi har snakket med pædagogerne om det, og de siger, at de er opmærksomme på, at hun er meget alene, og ellers kan hun jo lege med xxxxx. (som er 5-6 måneder yngre) Men at hun jo ikke græder derover, og hun hurtigt stopper med at være ked af det, når hun er blevet afleveret.

Min datter er godt med, og en del fremme, i sin udvikling. Både motorisk, forståelsen og sprogligt, og ved at være klar til at komme i børnehave (skal hun til oktober, da hun fylder 3år der)

Vi har snakket om, at flytte hende til en anden børnehave, hvor hun ville kunne starte før tid, men hun glæder sig rigtig meget, til at komme op til de "gamle" børn - med personale hun "kender".

Jeg synes det er SÅ hårdt, at skulle aflevere en pige, der er så ked af at skulle afsted. Også selvom de siger, at hun hurtigt bliver glad, for vi får den herhjemme, når hun bliver hentet i stedet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2016

Englehår

Profilbillede for Englehår

Vil det evt være muligt at få hende rykket op efter sommerferien?  Hvor hun ca vil være 2,10 år? Mine piger startede børnehave da de var den alder - det gjorde man her. 

Eller er der evt mulighed for at hun kan "besøge" den stue hun skal på? Hvis det er en integreret institution.  Det har jeg hørt før at man gjorde

Det er i hvert fald længe at vente til oktober, synes jeg.

Held og lykke 

Anmeld Citér

6. juni 2016

migmigher

AnjaHM skriver:

Vil det evt være muligt at få hende rykket op efter sommerferien?  Hvor hun ca vil være 2,10 år? Mine piger startede børnehave da de var den alder - det gjorde man her. 

Eller er der evt mulighed for at hun kan "besøge" den stue hun skal på? Hvis det er en integreret institution.  Det har jeg hørt før at man gjorde

Det er i hvert fald længe at vente til oktober, synes jeg.

Held og lykke 

Vi havde først fået lov til at rykke hende til august, men fordi hun skal på en bestemt stue (af mange årsager), siger lederen, at det først kan blive til oktober. 

Vi har foreslået, at hun kan begynde allerede nu, at besøge stuen, et par gange om ugen, men der skal ikke rigtigt noget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.