Fertilitet med dårlig sædkvalitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

603 visninger
2 svar
3 synes godt om
5. juni 2016

Bmichelle

Hej i søde tøser.

Nu har vi jo endelig efter 16 måneders forsøg, fundet årsagen til at der ikke er sket noget her hos os. Min kærestes sædkvalitet er nedsat. Lægen sagde at han havde masser svømmere, men de er bare "doven", så doven at de ikke kan nå hele vejen op på plads - jeg forstår det stadig ikke! Hvad vil det sige? Er de gode nok, eller hvad?
Vi skal nu til vores første samtale på fertilitetsklinik næste onsdag og jeg er SÅ spændt på hvad der skal ske!
Nogle der har prøvet noget lignende, som måske kan berolige mig lidt?
Min største frygt, er jo at vi aldrig får børn med hans sæd. Den tanke kan jeg slet ikke magte!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2016

ErDuHerIkkeSnart

Hej med dig

Din læges svar betyder, at din kæreste har tilstrækkeligt antal sædceller, men at det er mobiliteten (deres evne til at svømme) den er gal med.

Jeres fremtidige graviditetschancer afhænger af den specifikke situation: Hvor galt står det fat? Det kan kun jeres fertilitetslæge afklare og derfor er det godt at I skal til samtale.

Fertilitetsproblemer er sjældent sort/hvide og med simple forklaringer og behandlingen svinger fra person til person. Men I jeres tilfælde vil man formentlig foreslå insemination (man oprenser din kærestes sæd og sprøjter det op i dit livmoder), eller alternativt ICSI (reagensglasbehandling/mikroinsemination), hvis kvaliteten af sæden er for ringe til almindelig insemination.

Stil alle spørgsmål til lægen og sørg for at få svar I forstår. Der er heldigvis meget hjælp at hente når det er dårlig sædkvalitet der er årsagen til barnløsheden, men det er helt normalt at være bekynret og forvirret.

Rigtig meget held og lykke!

Anmeld Citér

6. juni 2016

Bmichelle

Tusind tak for dit svar og at du gad bruge 5 minutter på at berolige mig lidt, det var en stor hjælp!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.