Hvad lægger i vægt på...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.095 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej i skønne kvinder

jeg skal lige høre jer om hvad i lægger vægt på når i skal vælge privat dagpleje, hvad er vigtigt for jeres små poder. 

Sagen er den at jeg skal finde ud af hvor mit barn skal hen og har kigget lidt på den private dagpleje men det er jo en jungle af en anden verden for en førstegangs mor at finde hoved og hale i denne nye verden.

kan i hjælpe mig med fordele og ulemper ved en privat dagpleje, hvad vægter i højst og mindst 

håber i kan hjælpe mig

hilsen den forvirrede førstegangs mor

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2016

anna111

Profilbillede for anna111

Vi har privat dagpleje til vores piger. 

Jeg ligger vægt på at kemien mellem os forældre og dagpleje moren var der  

At de er meget ude 

At det er tilladt at de får en is eller kage til deres fødselsdag må man ikke kommunalt da der er 0 sukker politik 

Og så har jeg bare general hørt dårligt om kommunalt de er tilbøjelig til lige at tage en ekstra sygedag da børnene jo stadig kan blive passet og så alle deres kurser hvor børnene så skal i gæste dagpleje og det ønsker jeg ikke mine børn smides  rundt til nye mennesker hele tiden. 

Min datter har gået i dagpleje nu ca 1 år og 5 mdr og der har ind til videre ikke været en sygedag der ! 

Dog skal man være opmærksom på man selv kan passe eller nogle andre kan passe ens barn da de godt kan have andre lukke dage. 

Anmeld Citér

4. juni 2016

LLT.

Anonym skriver:

Hej i skønne kvinder

jeg skal lige høre jer om hvad i lægger vægt på når i skal vælge privat dagpleje, hvad er vigtigt for jeres små poder. 

Sagen er den at jeg skal finde ud af hvor mit barn skal hen og har kigget lidt på den private dagpleje men det er jo en jungle af en anden verden for en førstegangs mor at finde hoved og hale i denne nye verden.

kan i hjælpe mig med fordele og ulemper ved en privat dagpleje, hvad vægter i højst og mindst 

håber i kan hjælpe mig

Vi havde privat til den ældste, ulempen var klart da hun blev sygemeldt i 3 mdr for der er jo ingen gæstepleje ellers kan jeg ikke finde ulemper.

her vægtet vi Kemien mellem barn og dagplejer højest, dernæst at der er alm. Pænt og rent, ingen rygning og at de får alm sund kost med plads til fødselsdags boller

Anmeld Citér

4. juni 2016

alenemor42

Det vigtigste har for mig altid været at dagpleje mor virker autentisk og tydeligt gider børnene.

Jeg har 3 barn i kommunal dagpleje og alle dagplejerne har været fantastiske.

Og der skal være lov at give en is på en varm dag osv.

Alle mine unger har knus elsket sine dagpleje mødre jeg har aldrig oplevet meget sygdom eller andet. 

Anmeld Citér

4. juni 2016

Soonmom

1. Har en pædagogisk uddannelse 

2 . kemien

3. Gode forhold ude/inde

4. Vægter udeliv højt. 

5. Hvis kun 4-5 børn at hun sørger for at mødes med andre 

Anmeld Citér

4. juni 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

Hej i skønne kvinder

håber i kan hjælpe mig

Kommunalt vs privat - vuggestue vs dagpleje 

Uanset hvad man vælger så er vægter 1 ting højere end alt andet for mig. 

Trygheden. Man skal være tryg ved at efterlade sit barn, uanset hvor. Børn har let ved at tilpasse sig.

Dernæst kan der komme andre parametre som spiller ind.

Vi har haft 2 børn i privat integreret institution, og det er det helt rigtige for os 

Anmeld Citér

4. juni 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

-Forståelse for det enkelte barn og familie sammensætning.

-Stor pædagogisk viden el. Og erfaring. 

- Stort ude liv og må gerne blive beskidte og måske våde. 

- Et hjem der emmer af imødekomme børn. Ude og inde

- Ingen rygning. 

- Spise mønstre efter gældende hus regler og hygge hvis der er fødselsdag el. Andet. 

- Gerne dyr. 

- Forståelse for forældre med fuldtidsjob = bruger yder timerne på dage. Og ik kun pasning fra 9-15. 

- Minimum ud af huset x 3 ugentligt på gå ture og 2 x mødes med andre grupper børn. 

Har valgt kommunalt pga backup pasningen ik er der ved sygdom og ferier. Dem jeg kender til af private har minimalt samvær med andre børn. Vores dagpleje samme som Nr 1 har aldrig været syg. Vi kan trække et ekstra 15 min hvis vi er forsinket OG hun ved hun kan det samme. 

Anmeld Citér

4. juni 2016

Anonym

årgang84 skriver:

-Forståelse for det enkelte barn og familie sammensætning.

-Stor pædagogisk viden el. Og erfaring. 

- Stort ude liv og må gerne blive beskidte og måske våde. 

- Et hjem der emmer af imødekomme børn. Ude og inde

- Ingen rygning. 

- Spise mønstre efter gældende hus regler og hygge hvis der er fødselsdag el. Andet. 

- Gerne dyr. 

- Forståelse for forældre med fuldtidsjob = bruger yder timerne på dage. Og ik kun pasning fra 9-15. 

- Minimum ud af huset x 3 ugentligt på gå ture og 2 x mødes med andre grupper børn. 

Har valgt kommunalt pga backup pasningen ik er der ved sygdom og ferier. Dem jeg kender til af private har minimalt samvær med andre børn. Vores dagpleje samme som Nr 1 har aldrig været syg. Vi kan trække et ekstra 15 min hvis vi er forsinket OG hun ved hun kan det samme. 

Nu SPØRG jeg blot, så endelig ikke misforstå mig eller angrib

men hvis du vil have de er på tur tre gange om ugen, og mødes med andre to gange om ugen?

Bliver det ikke lidt stressende for børnene, at de skal på tur/være på ugens fem dage? 

Tænker, det må da os være dejligt for børnene, at det er "afslapning" nogle dage, med fri leg, eller de maler, klipper eller andet? 

Jeg ville ihvertfald få lidt stress, hvis min uge så sådan ud, med tre ture og to lege dage med flere børn hver uge. 

Eller misforstår jeg noget?

Sorry hvis jeg har misforstået det ihvertfald

Anmeld Citér

4. juni 2016

årgang84

Anonym skriver:

men hvis du vil have de er på tur tre gange om ugen, og mødes med andre to gange om ugen?

Bliver det ikke lidt stressende for børnene, at de skal på tur/være på ugens fem dage? 

Tænker, det må da os være dejligt for børnene, at det er "afslapning" nogle dage, med fri leg, eller de maler, klipper eller andet? 

Jeg ville ihvertfald få lidt stress, hvis min uge så sådan ud, med tre ture og to lege dage med flere børn hver uge. 

Min mening var nu både og. Også alligevel ik. En gå tur kan sagtens bare være 10 min og ind igen. Men ik tur tur som i flere timer. :-) 

Så trænger de i hvert fald til afslapning ;-) 

Anmeld Citér

4. juni 2016

årgang84

Anonym skriver:

Min mening var nu både og. Også alligevel ik. En gå tur kan sagtens bare være 10 min og ind igen. Men ik tur tur som i flere timer. :-) 

Så trænger de i hvert fald til afslapning ;-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.