Øjenkontakt 6 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

848 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. juni 2016

Anonym trådstarter

Håber nogen kan hjælpe og berolige mig her. 

Min mand og jeg har en datter på 6 mdr- hun er vores første barn. 

Jeg er i tvivl hvor meget man skal træne øjenkontakten i den alder som hun har nu. Skal man overhovedet "træne" det? Hun var længe om at lære det som lille, derfor gjorde vi meget ud af at sætte tid af til bare at sidde og snakke med hende. Nu giver hun fin kontakt og får kun ros af sundhedsplejersken. 

Men skal man stadig træne det eller skal man bare lade det komme naturligt som ved alle andre mennesker? Synes ikke vi har den helt lange kontakt med hende længere- hun vil hellere kigge rundt og opleve verden, så den er ikke længere så lang og intens som da hun var mindre. Nogen dage har vi kun øjenkontakt med hende et par sekunder ad gangen. 

Er det normalt? Og som sagt- skal man træne øjenkontakten eller er det ikke nødvendigt længere? ❤️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg er i tvivl hvor meget man skal træne øjenkontakten i den alder som hun har nu. Skal man overhovedet "træne" det? Hun var længe om at lære det som lille, derfor gjorde vi meget ud af at sætte tid af til bare at sidde og snakke med hende. Nu giver hun fin kontakt og får kun ros af sundhedsplejersken. 

Men skal man stadig træne det eller skal man bare lade det komme naturligt som ved alle andre mennesker? Synes ikke vi har den helt lange kontakt med hende længere- hun vil hellere kigge rundt og opleve verden, så den er ikke længere så lang og intens som da hun var mindre. Nogen dage har vi kun øjenkontakt med hende et par sekunder ad gangen. 

Er det normalt? Og som sagt- skal man træne øjenkontakten eller er det ikke nødvendigt længere? ❤️

Så vidt jeg husker, så har jeres datter en alder hvor hun begynder at kunne se længere nu. Så omverdenen er vældig interessant at kigge på. Jeg ville ikke være bekymret, men fortsætte med at indbyde til kontakt

Anmeld Citér

3. juni 2016

Maalene

Det lyder som om i er og har været meget opmærksomme på jeres datter  Tænker også hun begynder at udforske verden nu her, så I må bare udnytte, når hun har tid til at kigge jer i øjnene  

Anmeld Citér

4. juni 2016

Patriark

Anonym skriver:

En baby ser verden gennem sine egne øjne, med fundament og tryghed i kontakten til mor og far.

Dvs. at når baby orienterer sig mod den omgivende verden, vil hun momentvis, søge trygheden og accepten af dette fra mor og far. Derfor skal man ikke være insisterede på at holde kontakten, men være indbydende og stå til rådighed, når baby søger kontakt/ accept.

Det lyder til, at alt er som det skal være hos jer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.