Hvornår er de gamle nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.248 visninger
7 svar
7 synes godt om
1. juni 2016

Kay

Der har i den sidste uge Været et par tilfælde i vores lokalområde hvor piger på 6-9 år er forsøgt "børnelokket" ind i en bil af en mand... 

Vi har en pige på snart 4 som er utrolig udadvendt og snakker med alle... men hun er også rigtig kvik og fremme i skoene. .. og hun husker som en elefant 

Jeg vil ikke Gøre hende bange for fremmede... men jeg tænker vi jo på et tidspunkt skal snakke med hende om at man ikke må gå med fremmede selvom de lover en slik osv...men hvornår er et barn efter jeres mening gammel nok til at forstå det uden at blive skræmt? 

Vi skal snakke lidt om det her hjemme i aften nemlig og vil gerne havde et par indputs fra jer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2016

Babilooo

Jeg ville blot fortælle at man ikke skal gå med nogen man ikke kender.. ... Jeg vil ikke begynde at tale om kidnapning osv. 

Et barn på 4 går alligevel ikke alene så jeg ville egentlig slet ikke tale om det endnu.

Anmeld Citér

1. juni 2016

Kay

Smølfine123 skriver:

Jeg ville blot fortælle at man ikke skal gå med nogen man ikke kender.. ... Jeg vil ikke begynde at tale om kidnapning osv. 

Et barn på 4 går alligevel ikke alene så jeg ville egentlig slet ikke tale om det endnu.

Vi bor i rækkehus der ligger i sådan en hestesko form, med Ca 25 huse i hver hestesko og der er I alt 5 af den slags hestesko på række... hver hestesko har en legeplads i midten og en udgang ud mod parkeringspladsen og i toppen hvor den store åbenig er er der fodboldbane og naturlegeplads og gynger det hele er omkreds af hegn og hæk... vores på snart 4 leger selv ude i vores "gård"... ja vi har døren åben men kan jo ikke høre alt der ude fra... så jo i realiteten er hun alene... 

Anmeld Citér

1. juni 2016

Rauw

Jeg tænker at når de starter i skole ved 5 årsalderen fortæller man at de ikke må snakke eller gå med fremmede, hverken hvis de har slik, hundehvalpe eller siger de kender mor og far. Der er jo ingen grund til at sige det før de er ude alene, og det er de jo i feks i skolegården osv. Sådan har vi ihvertfald gjort herhjemme. Og så har lillesøster på tre også hørt efter hvilket resulterede i for et par uger siden hvor vi var ude og handle og den sødeste ældre dame siger "Sikke en god lille pige du er" så svare barnet "Ja og jeg må ikke snakke med fremmede"  

Anmeld Citér

1. juni 2016

LLT.

Vi har lige haft snakken for første gang omkring "slemme mennesker der lokker med slik", hun blev 6 år i april det var i forbindelse med at nogle drenge fra hendes klasse var stukket af fra SFO og været væk i næsten 3 timer. Der tog vi snakken omkring at stikke af og hvad der evt kunne ske.. 

Er glad for jeg ikke har gjort det tidligere for efterfølgende har det fyldt meget omkring slemme mennesker, hvorfor, hvad ovs.

Anmeld Citér

1. juni 2016

striber

Vi tager den næste år, når han skal starte i skole. Han er alligevel aldrig alene. 

Og det samme når lillesøster skal starte i skole. 

Det vil uden tvivl skabe en masse spørgsmål herhjemme, og give unødig bekymring. 

Anmeld Citér

2. juni 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79
Rauw skriver:

Jeg tænker at når de starter i skole ved 5 årsalderen fortæller man at de ikke må snakke eller gå med fremmede, hverken hvis de har slik, hundehvalpe eller siger de kender mor og far. Der er jo ingen grund til at sige det før de er ude alene, og det er de jo i feks i skolegården osv. Sådan har vi ihvertfald gjort herhjemme. Og så har lillesøster på tre også hørt efter hvilket resulterede i for et par uger siden hvor vi var ude og handle og den sødeste ældre dame siger "Sikke en god lille pige du er" så svare barnet "Ja og jeg må ikke snakke med fremmede"  

Vi har gjort det samme som jer.

Her har vi netop også brugt eks med en fremmede der komme og ber om hjælp til at finde sin hund eller barn eller som bare lokker med slik/is osv. Vi har også sagt til thea at hun ik må gå med fremmede der siger at de kende os, men at hun altid skal cykle lige om i fritteren efter skole og snakke med en pædagog i stedet for, da de så ville kunne hjælpe.... 

Hun har nok været 5, da vi først tog snakken. Vh stine

Anmeld Citér

2. juni 2016

Kay

Rauw skriver:

Som skrevet tidligere er vores den store jo "alene" når hun leger ude i gården 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.