Forslag til føs´dagsmenu i BH...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

638 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. april 2008

Betina_fra_Als

Hejza,

Min datter Line bliver 4 år her den 22. april, og i den forbindelse har jeg snakket med en af pædagogerne i hendes BH, at fejre dagen med de øvrige børn, med lidt godt til ganen.

Forretten havde jeg tænkt at server små søde pølsebrød, lavet af cocktailspølser med ketchup og remoulade.

"Hovedretten" : Pindemadder, med agurk og gulrodsstave og cherry tomater, ved siden af og saftevand.

Dessert: Ja, her er jeg tom endnu.

Hvad synes I? er det for fladt? hvilken dessert?

Hjælp mig lige lidt her.

Knus fra Betina, moar til Line snart 4 år og Lasse 2 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2008

Honningblomst

Jeg tror jeg ville lave frugtsalat til dessert...evt marineret i appelsinsaft og med vanilieyoghurt til at putte på. Det smager super godt og børnene elskede det, da vi lavede det til Bertrams fødselsdag...og så er det jo sund, så du slipper for en flok unger med sukkerchok..;)
Knus og god fest...

Anmeld

7. april 2008

Skovurt

Jeg tror også jeg ville hoppe på noget med frugt - de fleste institutioner er vel også lidt på bagbenene over for meget sukker?

Du kunne lave frugt spyd - grill spyd (dem af træ) med frugt i passende stykker. Det ser fint ud, og frugt skåret ud i nemme stykker ryger ned hos de fleste børn :)

ps. hvis der sættes banan stykker på, så undlad at pille skrællen af, men lav et lille snit, så den er nem at få af for de små børnefingre. (det bevirker at bananen bliver brun og kedelig)

Anmeld

7. april 2008

Pia.

Jeg vil også hoppe med på vognen med frugt... en masse frisk frugt skåret ud i små stykker i en skål. eller hvad med små jordbær stykker med mælk på, det elsker alle børn da...

God dag.

Knus Pia.

Anmeld

7. april 2008

camillawp1982

Hej

Husk at tjekke om børnehaven har bestemte regler/kostpolitik. Men noget med frugt ville da være dejligt. Evt. en kage? Jeg kender en som lavede en flot kage til sin søns fødselsdag, hvor hun var så kreativ at tegne Postmand Per og hans bil med farvet glasur. Det tror jeg ikke lige at jeg kunne finde ud af. Slik og den slags får de sikkert rigeligt af på anden vis, så det synes jeg ikke de behøver at få. Og i øvrigt vil det skabe jalousi hvis det kun er f.eks. børnene på den ene stue der får slik. Jeg mener alle får vel mad den dag på én eller anden måde, og de lægger ikke så meget mærke til om nogle får mad der er finere end andres, som de vil lægge mærke til om nogen får slik og andre ikke gør.

MVH Camilla

Anmeld

8. april 2008

H+S Skjolgborg.

hva med en dejlig frugt kage..
banankage,æblekage eller gullerødskage..

Anmeld

8. april 2008

H+S Skjolgborg.

eller jordbær med fløde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.