Rådighedsbeløb 2 voksne og 3 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2016

Kofoed.

BC skriver:

God ide... 

Vi har et stort rådighedsbeløb herhjemme, men vi vil hellere spare sammen til ferier, ting vi ønsker os end og bruge penge på mad der ryger i skralderen.. 

Nemlig og vi er på su, så vi vil helst ikke skulle tage for meget su lån eller at den ene arbejder hele tiden og så er det kun et år, hvor det er slemt, så tænker at vi bare må spænde ballerne lidt samme og så få styr på det.

Laver i madplan? Og i så fald for hvor længe?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2016

GrønStjerne

Kofoed. skriver:

Hvad indeholder jeres diverse så? For her vil det være små ting som is, slik, bleer og rengøringsmidler mm. Sko, tøj, gaver osv vil blive taget af børnepengene. Selvfølgelig vil "lommepenge" også være en del af de 6000, men børnene er mellem 1 1/2 og 5, så det er også ret begrænset, hvad deres behov er lige nu.

Det lyder faktisk ret præcist som vores diverse post, det du beskriver. De store tøj ting (sko sandaler mv) fra børnepengene, og almindeligt indkøb i hverdagen for rådighedsbeløbet.

Men tøj til de små, sko og alt hvad de har brug for er nok lidt svært at holde indenfor børnepengene, så jeg ville altså også sørge for at have noget til den post i jeres månedlige budget. Hellere stå med for meget end skulle opdage at budgettet ikke holder. 

Anmeld Citér

30. maj 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Kofoed. skriver:

Tøj, sko osv til både børn og voksne bliver betalt af børnepengene, samt gaver. Så det er bare "mad" der er de 6000, vi har snakket om 500 til hver voksen, 50 kr til hvert barn (mellem 1 1/2 og 5 år) i måneden og så 1100 til mad/is/fredags slik osv i ugen. Jeg synes det lyder ret okay, det er bare det næste års tid.

Børnepengene hos os ville slet ikke række til tøj til alle mand, samt gaver... Tøj til os voksne betaler vi selv, gaver deles vi om.. Børnepengene bliver bare sat på kontoen

Vi bruger alt mellem 1200-2000 om ugen alt inklusiv i husholdningen om ugen.

Men det kan selvfølgelig gøres for mindre

Anmeld Citér

30. maj 2016

Kofoed.

GrønStjerne skriver:

Det lyder faktisk ret præcist som vores diverse post, det du beskriver. De store tøj ting (sko sandaler mv) fra børnepengene, og almindeligt indkøb i hverdagen for rådighedsbeløbet.

Men tøj til de små, sko og alt hvad de har brug for er nok lidt svært at holde indenfor børnepengene, så jeg ville altså også sørge for at have noget til den post i jeres månedlige budget. Hellere stå med for meget end skulle opdage at budgettet ikke holder. 

Vi får 13000 i børnepenge, det burde være RIGELIGT, min datter har i hvert fald aldrig fået for over 1500 i kvartalet i tøj og sko for 600 i kvartalet, så runder vi op er det 2500 gange tre og det er 7500.

Anmeld Citér

30. maj 2016

Kofoed.

Mom skriver:

Børnepengene hos os ville slet ikke række til tøj til alle mand, samt gaver... Tøj til os voksne betaler vi selv, gaver deles vi om.. Børnepengene bliver bare sat på kontoen

Vi bruger alt mellem 1200-2000 om ugen alt inklusiv i husholdningen om ugen.

Men det kan selvfølgelig gøres for mindre

Vi vil få 13000 i børnepenge, så tænker der vil være nok til tøj, sko osv. til alle fem, plus gaver.

Anmeld Citér

30. maj 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Kofoed. skriver:

Vi vil få 13000 i børnepenge, så tænker der vil være nok til tøj, sko osv. til alle fem, plus gaver.

Hvis du mener det, så har du nok ret. Hver kender jo sin familie og dens vaner bedst

Ren nysgerrighed, nu skrev du til en anden bruger at det var rart med optimistiske svar.. Betyder det at du ser vores andres svar som værenede negative? 

Anmeld Citér

30. maj 2016

Kofoed.

Mom skriver:

Hvis du mener det, så har du nok ret. Hver kender jo sin familie og dens vaner bedst

Ren nysgerrighed, nu skrev du til en anden bruger at det var rart med optimistiske svar.. Betyder det at du ser vores andres svar som værenede negative? 

Nej, overhovedet ikke, men frygtede jeg skulle lave hele budgettet om igen :p

Anmeld Citér

30. maj 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Kofoed. skriver:

Nej, overhovedet ikke, men frygtede jeg skulle lave hele budgettet om igen :p

Nåhh , jeg tænker ikke at du skal lave det om, du skal måske blot justere lidt undervejs

Anmeld Citér

30. maj 2016

Kofoed.

Mom skriver:

Nåhh , jeg tænker ikke at du skal lave det om, du skal måske blot justere lidt undervejs

Ja, vi må prøve os frem, jeg er vant til at leve meget stramt, og synes ikke det lyder vildt stram det her, men ja, der er ikke plads til mange byture, restaurant besøg osv, men det er jo en del af hverdagen, når vi prioritere uddannelse for os begge, fremfor en ad gangen.

Anmeld Citér

30. maj 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Kofoed. skriver:

Vores er fra 1 1/2 til 5, så de spiser jo ikke det vilde (endnu).

Men i klare jer cirka for 5000 på husholdning? Har i så "lommepenge" ved siden af?

Manden har 1000 kr. Dette dækker også at han ryger lidt. 

Jeg har ca 500 kr.

Som vi kan bruge som vi har lyst.

Men med små børn det ikke spiser så meget burde i helt sikkert kunne klare jer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.