Opskrift på pizzadej ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

636 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. maj 2016

Tillesen

Hej

Er der nogen der kender en opskrift på pizzadej ? Gerne simpel.

Ungerne elsker pizza men jeg synes ikke altid dejen er så god. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2016

Benjamins'mor

Jeg bruger denne fra Amos kogebog, synes den er god. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

29. maj 2016

Tillesen

Benjamins'mor skriver:

Jeg bruger denne fra Amos kogebog, synes den er god. 

den minder lidt om denne opskrift som jeg har prøvet - men det er dog uden olie.  http://breezy.dk/den-bedste-hurtige-pizzadej/

Anmeld Citér

29. maj 2016

Wallflower

Vi bruger en opskift som jeg så på tv engang, så kan ikke lige linke den eller noget, men god er den  Plus den er nem at lave! 

Man skal bruge:

500 g tipo 00 mel

1 tsk gær

375 ml lunken vand

1 tsk salt

Man vejer mel af i en skål og blander salt i. Rører gæren ud i vandet til det er helt opløst. Hælder gær blandningen i melet og rører rundt og ælter dejen lidt (det kan være at der skal lidt mere mel i hvis dejen er meget våd - den skal dog være klisteret og skulle kunne trækkes ). Derefter stilles dejen til at hæve i 20 min. Den rulles derefter ud i den tykkelse man nu lyster  Hvis man ikke har en bagesten kan man med fordel drysse lidt rasp på bagsiden af en bageplade og lægge dejen der og så smide den ind i oven i 7-15 min. på 250 grader ved almindelig varme (bagetiden afhænger af hvor meget fyld der er på pizzaen, men man kan skubbe pizzaen rundt på pladen når den er færdig ). 

Vi købte altid færdiglavet pizzadej eller de der tortillas man kan lave pizzaer af, men efter jeg har fundet den opskrift så laver vi den altid selv og får crispy lækre pizzaer hvergang 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.