åhh hvor er jeg bare nervøs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

646 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. september 2009

LISBETH:-)

Jeg er idag 5+2 og er bare så mega nervøs for at abortere, da det er sket 3 gange før.
Onsdag i sidste uge var jeg oppe og få målt mit hcg og der var det på 920 lidt højt - men det er jo godt. Var så oppe igen fredag og få det målt, men har jo så ikke kunne få svar før idag mandag pga. weekenden. I weekenden har jeg så haft en del mens lign. smerter som har gjort at jeg bare har været helt vildt nervøs for, om jeg nu skulle begynde at bløde.
Her til morgen ringede lægen så og sage at mit hcg fredag var steget til 2000 Så nu kan jeg slappe lidt af igen da det stiger som det skal. Puha skal op og have tage hcg igen tirsdag og torsdag. Det hjælper lidt på nervøsiteten at jeg kan følge tæt med i om det hele tiden stiger. Synes der er alt for lang tid til maj hvor jeg har termin. Kan mærke at denne graviditet "bare" skal overstås.

Lisbeth der bare havde brug for at lukke lidt luft ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2009

Kaufie

Hvor er det synd for dig du skal gå og være nervøs for at abortere - og ikke kan nyde at være gravid.

Men dejligt dit hcg stiger - det er da positivt - og godt du bliver fulgt så tæt, så du forhåbentlig snart kan tro på det og komme til at nyde din graviditet!

Positive tanker til dig og spiren....

Anmeld

28. september 2009

Kaufie skriver:

Hvor er det synd for dig du skal gå og være nervøs for at abortere - og ikke kan nyde at være gravid.

Men dejligt dit hcg stiger - det er da positivt - og godt du bliver fulgt så tæt, så du forhåbentlig snart kan tro på det og komme til at nyde din graviditet!

Positive tanker til dig og spiren....

Håber på at jeg kan slappe af efter NF scanning. Forrige gang jeg aborterede blev det opdaget til NF scanning. En lille fin baby på skærmen men altså ingen hjertelyd eller lign. så blev indlagt med det samme og fik det fjernet. Så det sidder nok stadig lidt i kroppen. Tror jeg kan slappe lidt af når jeg er ovre det.

Har Amalie fra juli 07 så jeg ved jo også godt at det kan lykkedes!!! Det siger jeg til mig selv 1000 gange hver dag.

Lisbeth

Anmeld

28. september 2009

linemus

Det må være hårdt, når du har oplevet det flere gange før. Jeg kan godt forstå, skrækken sidder i dig. Det er godt, du kan blive fuldt så tæt så, og få målt dit hcg jævnligt, men det må også være lidt nervepirrende, hver gang du skal have svar på blodprøverne så.

Men lige nu går det jo som det skal. Hcg lyder til at stige flot. Husk at hænge fast i det positive, selvom det er svært, og så er der jo ikke så længe til din scanning (var det d.7. okt?). Det bliver rart at få den lille baby at se der.

Krydser fingre for at alt går som det skal i denne graviditet, så Amalie kan blive storesøster  

Knus Line

Anmeld

28. september 2009

dorthemus

Puhh Lisbeth, hvor jeg bare forstår dig...jeg har godt nok aldrig prøvet at abortere men skrækken for at det kan ske sidde i mig og nager
Du har prøvet det hele tre gange og har været så meget igennem, at jeg bare sådan håber for jer, at det denne gang kan forløbe uden problemer. Jeg kan sgu´ godt forstå, at du ønsker at det snart er maj 2010...men hvor er det bare ærgeligt, at du ikke kan nyde den helt  
En af mødrene på mit arbejde har lige aborteret og det har påvirket mig meget i dag kan jeg mærke...det blev først opdaget til NF-scanningen og der opdagede de to tomme lommer..så hun havde altså ventet tvillinger. Jeg fik det bare så dårligt!! Så nu har jeg bestilt den tidlige scanning den 7. 10. - samme dag som dig  - og jeg håber bare så inderligt, at der er hjerteblink.

Jeg har de samme mens. agtige smerter som dig og tjekker papiret for blod hver gang jeg er på toilettet. Alt ser fint ud indtil videre og jeg har også masser af kvalme, så...!?

Stort kram
Dorthe

Anmeld

28. september 2009

Tak for jeres søde kommentarer det varmer.

Jeg tror nu nok at jeg kan slappe af når NF scanningen er vel overstået. Når så vi nærmer os termins datoen går jeg nok i panik igen  havde en meget meget dårlig fødsesoplevelse sidst, hvor Amalie faktisk var 1 min fra at dø pga. sygehus fejl (en anden lang historie) så der er flere ting der spiller ind, og som gør at jeg bare har lidt svært ved at nyde graviditeten.  (derfor skal jeg også have kejsersnit)

Dortemus: ihh det bliver spændende at vi skal scannes samme dag. Jeg glæder mig heeeeeelt vildt og håber bare så meget at se hjerteblink så jeg kan få lidt ro i sinde. Jeg skal scannes hver uge fra d. 7/10
Jeg er "glad" for at vi har de samme symptomer det må være rigtig gode tegn på at alt er ok

Linemus: Jo det er vildt nervepirrende at skulle have svar på hcg men det giver da 1 døgns ro/mindre bekymringer. Hellere det end at være nervøs hele tiden

Anmeld

28. september 2009

dorthemus

lisbeth2910 skriver:

Tak for jeres søde kommentarer det varmer.

Jeg tror nu nok at jeg kan slappe af når NF scanningen er vel overstået. Når så vi nærmer os termins datoen går jeg nok i panik igen  havde en meget meget dårlig fødsesoplevelse sidst, hvor Amalie faktisk var 1 min fra at dø pga. sygehus fejl (en anden lang historie) så der er flere ting der spiller ind, og som gør at jeg bare har lidt svært ved at nyde graviditeten.  (derfor skal jeg også have kejsersnit)

Dortemus: ihh det bliver spændende at vi skal scannes samme dag. Jeg glæder mig heeeeeelt vildt og håber bare så meget at se hjerteblink så jeg kan få lidt ro i sinde. Jeg skal scannes hver uge fra d. 7/10
Jeg er "glad" for at vi har de samme symptomer det må være rigtig gode tegn på at alt er ok

Linemus: Jo det er vildt nervepirrende at skulle have svar på hcg men det giver da 1 døgns ro/mindre bekymringer. Hellere det end at være nervøs hele tiden

Ja lad os  på det!
Og pudsigt, at vi følges så meget ad hele vejen igennem

Kram og god aften
Dorthe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.