Cookies

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

732 visninger
9 svar
2 synes godt om
27. maj 2016

Monski

jeg har i dag bagt cookies, fandt en opskrift fra Claus Meyer. Men da de skulle i ovnen begyndte de at hæve? Havde rullet dem til kugler fordi de normal flyder ud så de endte jo nærmest som boller? 

Nå nu vil jeg så lave en ny portion, skal nemlig bruge dem til en udflugt i morgen, men er der nogle af jer der har en idé om hvad jeg har gjort galt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2016

Pikku Myy

Monski skriver:

jeg har i dag bagt cookies, fandt en opskrift fra Claus Meyer. Men da de skulle i ovnen begyndte de at hæve? Havde rullet dem til kugler fordi de normal flyder ud så de endte jo nærmest som boller? 

Nå nu vil jeg så lave en ny portion, skal nemlig bruge dem til en udflugt i morgen, men er der nogle af jer der har en idé om hvad jeg har gjort galt? 

Hvilket hævemiddel har du brugt? Jeg forstår det som om de hævede inden de kom i ovnen. Så har du brugt gær?

Anmeld Citér

27. maj 2016

Monski

Pikku Myy skriver:

Hvilket hævemiddel har du brugt? Jeg forstår det som om de hævede inden de kom i ovnen. Så har du brugt gær?

Nej de hævede inde i ovnen  jeg brugte natron som det stod. Brugte endda en smule mindre end der stod i opskriften da jeg får vanvittig halsbrand af det. 

Anmeld Citér

27. maj 2016

Pikku Myy

Monski skriver:

Nej de hævede inde i ovnen  jeg brugte natron som det stod. Brugte endda en smule mindre end der stod i opskriften da jeg får vanvittig halsbrand af det. 

Og de er blevet bløde/svampede som boller? Det synes jeg godt nok lyder mærkeligt. Har du opskriften? Var der noget du gjorde anderledes?

Anmeld Citér

27. maj 2016

Pikku Myy

Nu venter jeg ikke på svar længere. Håber du finder ud af det

Anmeld Citér

27. maj 2016

Monski

Pikku Myy skriver:

Nu venter jeg ikke på svar længere. Håber du finder ud af det

Venter på svar? jeg var sørme bare igang med at lave og spise aftensmad 

Anmeld Citér

27. maj 2016

august18

Monski skriver:

Jeg har lavet dem fra "spis og spar"- opskrift på DR's hjemmeside . Mmm de er bare drøn gode 

Anmeld Citér

27. maj 2016

Monski

august18 skriver:

Jeg har lavet dem fra "spis og spar"- opskrift på DR's hjemmeside . Mmm de er bare drøn gode 

Årh dem bagte min veninde til mig i sidste måned, de smagte sååååå godt 

hun så et billede af mine mislykkedes cookies og sendte opskriften, så nu må jeg prøve igen 

Anmeld Citér

28. maj 2016

Pikku Myy

Monski skriver:

Venter på svar? jeg var sørme bare igang med at lave og spise aftensmad 

Du virkede som om du havde brug for hurtigt svar, så jeg havde siden åben lidt. Og så skrev jeg at jeg smuttede, for at du vidste at jeg ikke ville svare længere.

Anmeld Citér

29. maj 2016

Chellie

Jeg plejer altid at bruge denne opskrift - Den er helt formidabel:

Mariannes cookies:
Forvarm ovnen til 225 grader.

75 gr blødt smør
100 gr sukker
1 tsk salt
- Røres grundigt sammen.

50 gr brun farin
1 æg
- Tilsættes

130-150 gr hvedemel
1-2 tsk vanillesukker
1 tsk bagepulver
- Røres sammen, i en separat skål, og vendes i dejen.

150-200 gr chokolade
- Hakkes groft og tilsættes

Sæt halvanden-to spsk dej per cookie på en bageplade. Husk at de hæver og flyder ud, så lav god plads. Bag kagerne øverst i ovnen ved 225 grader i 6-7 minutter til de er gyldne.

Dejen kan med fordel også fryses og gemmes. Lav lange pølser rullet ind i vita wrap (pas på, og undgå så mange rynker som muligt, det gør det nemmere når dejen senere skal bruges), og frys dem. Når dejen skal bages, forvarmes ovnen som normalt, og man skærer ganske enkelt "skiver" svarende til halvanden spsk dej ud af pølsen, og placerer på bagepladen. Øg bagetiden med et par minutter, men hold godt øje med dem under bagningen, så de ikke får for meget.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.