Så skred han...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.135 visninger
4 svar
5 synes godt om
26. maj 2016

Anonym trådstarter

Min kæreste gennem 3.5 meddelte mig forleden, at han gerne ville have en alvorlig snak med mig, når han kom tilbage fra kursus om nogle dage. Samtalen eskalerede og med et brag sluttede vores forhold i en chat på facebook. 

Vi har en søn sammen på 1,5 år. Min tidligere kæreste har aldrig været den største del af hans liv. Han har altid fokuseret meget på sin karriere og ladet alt andet komme i 2. række. Der kunne desværre gå 2 måneder mellem han så sin søn (vi boede ikke sammen). 

Mit spørgsmål er nu: 

Hvad er bedst for min søn i denne situation? Min ekskæreste er bosat 300 km væk, så han kan ikke bare komme og se ham nogle timer. Kan jeg "forlange", at han tager ham fast nogle dage (på sigt)? Eller skal jeg ud fra hvad der er bedst for min søn bare acceptere, at min eks ikke har tid til at se ham særlig ofte, så der måske går flere måneder mellem hver gang, de ses og det muligvis bare er et par timer hver gang.

Jeg kan ikke se klart lige nu, så derfor spørger jeg jer om hjælp. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2016

Newsence

Du kan ikke kræve han ser sin søn. Men du kan kræve at deres samvær ( hvis han ønsker at have dette) sker i faste rammer dvs. I faste rutiner. Men hvis far kun ønsker at se ham 1 dag om måneden kan du jo ikke tvinge ham til mere men så kan dagen blive en fastlagt dag så barnet ved hvornår det skal være hos far.. 

Nogle får samvær kun i ferierne da andet ikke kan lade sig gøre.. Men kan I ikke blive enige eller vil far se barnet så sjældent at det vil gå ud over barnet kan du tage den i SF og så træffer de afgørelsen som I begge så er forpligtet til at overholde og respektere 

Anmeld Citér

26. maj 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg tror lige I begge skal trække vejret inden der bliver lagt en masse samværsplaner, og jeg ville nok rådføre mig med statsforvaltningen om hvad de anbefaler. 

Derudover ville jeg lave en skriftlig aftale omkring fast samvær. Eks. Hver mandag til tirsdag, og hver anden weekend. 

Det er ikke din søns problem, at far gerne vil prioritere karrieren. Han har ret til at se sin far. 

Derudover bør du nok også spørge din ex hvad han selv tænker. Måske er I slet ikke så langt fra hinanden omkring hvad I ønsker af samværsordning. Men få det nu skrevet ned!

Anmeld Citér

26. maj 2016

mpr

Anonym skriver:

Min kæreste gennem 3.5 meddelte mig forleden, at han gerne ville have en alvorlig snak med mig, når han kom tilbage fra kursus om nogle dage. Samtalen eskalerede og med et brag sluttede vores forhold i en chat på facebook. 

Vi har en søn sammen på 1,5 år. Min tidligere kæreste har aldrig været den største del af hans liv. Han har altid fokuseret meget på sin karriere og ladet alt andet komme i 2. række. Der kunne desværre gå 2 måneder mellem han så sin søn (vi boede ikke sammen). 

Mit spørgsmål er nu: 

Hvad er bedst for min søn i denne situation? Min ekskæreste er bosat 300 km væk, så han kan ikke bare komme og se ham nogle timer. Kan jeg "forlange", at han tager ham fast nogle dage (på sigt)? Eller skal jeg ud fra hvad der er bedst for min søn bare acceptere, at min eks ikke har tid til at se ham særlig ofte, så der måske går flere måneder mellem hver gang, de ses og det muligvis bare er et par timer hver gang.

Du kan faktisk overhovedet ikke kræve noget som helst af ham. For samværs forælder er der ingen tvang, så samværs forælder kan teknisk set vandre ud og ind af børnenes liv hele livet, hvis der ikke bliver sat en stopper for det af Statsforvaltningen. Så statsforvaltningen ville i dit tilfælde være de første jeg ville kontakte hvis jeg var dig og få fastsat hvornår han har sønnen. 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Mit spørgsmål er nu: 

Du skal kontakte statforvaltningen, for selvom dig og din eks kan blive enige om samvær, så skal I få det skrevet på en blanket fra statforvaltningen. Jeg siger ikke at de skal afgøre det for jer.

Da min søns far og jeg gik fra hinanden fil vi også sådan et papir med hjem, udfyldte det og tog kopi, så vi havde en hver og så afleverede vi en på statsamtet. Da vi senere blev uenige om samvær kunne statsamtet hive sagen frem og se hvem af os der havde ret, uden at vi skulle direkte indkaldes til møde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.