Lavt neutrocytter i blodprøve. Nogen der ved noget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.166 visninger
8 svar
2 synes godt om
23. maj 2016

2721

Hej

lidt mærkelig forum sikkert at spørge, men syntes der er længe til i morgen kl 8

jeg begyndte for 2 mdr siden at blive voldsomt træt og smed på korttid ca 8 kg uden årsag. Min kæreste pressede på for at jeg ringede til lægen, jeg fik taget nogle blodprøver som i første omgang var fine. Men lægen mente ikke det var nok med dem der var taget og jeg skulle have taget nogle flere. Grundet jeg har haft travlt tog det lidt tid og fik det først gjordt i fredags idag fik jeg så resultatet af sekretæren, som sagde alle var fine undtagen neutrocytter som var for lavt. Men hun anede intet om det og så lå min blodprocent lige på grænsen(den var fin for en måned siden)

nogen der ved noget om lige nettop dem? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2016

pb2017

2721 skriver:

Hej

lidt mærkelig forum sikkert at spørge, men syntes der er længe til i morgen kl 8

jeg begyndte for 2 mdr siden at blive voldsomt træt og smed på korttid ca 8 kg uden årsag. Min kæreste pressede på for at jeg ringede til lægen, jeg fik taget nogle blodprøver som i første omgang var fine. Men lægen mente ikke det var nok med dem der var taget og jeg skulle have taget nogle flere. Grundet jeg har haft travlt tog det lidt tid og fik det først gjordt i fredags idag fik jeg så resultatet af sekretæren, som sagde alle var fine undtagen neutrocytter som var for lavt. Men hun anede intet om det og så lå min blodprocent lige på grænsen(den var fin for en måned siden)

nogen der ved noget om lige nettop dem? 

Neutrofile granulocytter (neutrocytter) er forhøjede ved infektioner med svampe og bakterier. Der kan være flere årsager til en lav værdi, kommer også an på hvor lav den ligger i forhold til grænseværdierne og et. hvor længe den har været for lav. 

Anmeld Citér

23. maj 2016

2721

pb2016 skriver:

Neutrofile granulocytter (neutrocytter) er forhøjede ved infektioner med svampe og bakterier. Der kan være flere årsager til en lav værdi, kommer også an på hvor lav den ligger i forhold til grænseværdierne og et. hvor længe den har været for lav. 

Tak for svar, det blev jeg vidst ikke klogere af

jeg ved intet om hvor længe den har været lav, men i og med jeg ikke har forhøjet så kan det vel ikke være svamp og/eller bakterier?

jeg harMBL-mangel, det ved jeg ikke om har en betydning.

fik bare at vide at den var for lav. Må vel bare vente til imorgen.

Anmeld Citér

23. maj 2016

pb2017

2721 skriver:

Tak for svar, det blev jeg vidst ikke klogere af

jeg ved intet om hvor længe den har været lav, men i og med jeg ikke har forhøjet så kan det vel ikke være svamp og/eller bakterier?

jeg harMBL-mangel, det ved jeg ikke om har en betydning.

fik bare at vide at den var for lav. Må vel bare vente til imorgen.

Det giver god mening, at NEU kan være nedsat ved MBL-mangel - du kan have mange infektioner og NEU nedkæmper jo infektioner. Så når NEU er nedsat, vil det også blive svære for immunforsvaret at nedkæmpe en infektion  Håber det gav mening. Jeg arbejder som bioanalytiker - så det er altså ikke facit jeg giver dig, men bare mine faglige tanker 

Anmeld Citér

23. maj 2016

2721

pb2016 skriver:

Det giver god mening, at NEU kan være nedsat ved MBL-mangel - du kan have mange infektioner og NEU nedkæmper jo infektioner. Så når NEU er nedsat, vil det også blive svære for immunforsvaret at nedkæmpe en infektion  Håber det gav mening. Jeg arbejder som bioanalytiker - så det er altså ikke facit jeg giver dig, men bare mine faglige tanker 

Det giver god mening, ved du om det er noget man skal gøre noget ved, eller bare sådan det er?

Anmeld Citér

24. maj 2016

pb2017

2721 skriver:

Det giver god mening, ved du om det er noget man skal gøre noget ved, eller bare sådan det er?

Fik du snakket med din læge i dag? 

Ved ikke hvad man gør for at normalisere værdien 

Anmeld Citér

25. maj 2016

2721

pb2016 skriver:

Fik du snakket med din læge i dag? 

Ved ikke hvad man gør for at normalisere værdien 

Fik fat i en af de andre i lægehuset, som sagde det intet betød p

Anmeld Citér

25. maj 2016

pb2017

2721 skriver:

Fik fat i en af de andre i lægehuset, som sagde det intet betød p

Når de står alene - altså at de andre analyser viste et normalt billede - så tror jeg heller ikke du skal tænke over den lave værdi

Anmeld Citér

25. maj 2016

2721

pb2016 skriver:

Når de står alene - altså at de andre analyser viste et normalt billede - så tror jeg heller ikke du skal tænke over den lave værdi

Det lyder godt, min egen læge har dog forslået vi lige får dobbelt tjekket det hele lidt mere, bare får at sikre der ikke er noget

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.