Selvhjulpen barn på tre år - hvordan gør man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

839 visninger
4 svar
2 synes godt om
23. maj 2016

Lilott

min søn er lige blevet tre år og jeg har i lang tid prøvet st lære ham selv at tage tøj af og på. Det går okay med underbukser og bukser - både af og på. Og strømper tager han selv af. Men bluser og undertrøjer kan han hverken tage af eller på. Hvordan lærer jeg ham det? Jeg bliver ofte utålmodig og bare gør det for ham, men det lærer han jo ikke noget af. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2016

mortilpige

Ved at være tålmodig, vise dem vejen, blive ved med at støtte dem og opmuntre dem og rose dem for det når det lykkedes.

Måske det skal gøres 100 gange eller mere, men er den eneste vej frem. 

Anmeld Citér

23. maj 2016

serinasmor

Lilott skriver:

min søn er lige blevet tre år og jeg har i lang tid prøvet st lære ham selv at tage tøj af og på. Det går okay med underbukser og bukser - både af og på. Og strømper tager han selv af. Men bluser og undertrøjer kan han hverken tage af eller på. Hvordan lærer jeg ham det? Jeg bliver ofte utålmodig og bare gør det for ham, men det lærer han jo ikke noget af. 

Du  lader være med at gøre det for ham med mindre han spørger om hjælp  og hvis i ikke har tid til det  så stå 15-20 minutter før op 

Og så skal han lære at det er først  den ene arm og så den anden.. Og så over hovedet (af)  

Eller først hovedet og så armene - én ad gangen (på)

Kan han selv tage jakke på?  For ellers  er det der du skal starte

Anmeld Citér

23. maj 2016

Lilott

serinasmor skriver:

Du  lader være med at gøre det for ham med mindre han spørger om hjælp  og hvis i ikke har tid til det  så stå 15-20 minutter før op 

Og så skal han lære at det er først  den ene arm og så den anden.. Og så over hovedet (af)  

Eller først hovedet og så armene - én ad gangen (på)

Kan han selv tage jakke på?  For ellers  er det der du skal starte

Jakke tager han selv på, men kan ikke lyne den selv. Det er alt det der skal over hovedet han slet ikke kan

Anmeld Citér

23. maj 2016

serinasmor

Lilott skriver:

Jakke tager han selv på, men kan ikke lyne den selv. Det er alt det der skal over hovedet han slet ikke kan

Men så kan han evt  starte med at lære ærmer og så klarer du den del der skal over hovedet

Og så er du måske nødt til at guide med ord i stedet for bare at springe til og tage over 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.