Solbriller - need to have or nice to have?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

827 visninger
7 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. maj 2016

debattør-36269

Jeg rejser om en uges tid, en uge til Korfu, med min datter på 4½ md. Vil det være nød- eller unødvendigt med solbriller til hende?  Hun har en solhat med skygge, og skal ikke være i direkte sol. Solbriller er jo for at skåne øjnene, men kan simpelthen ikke finde ud af, om det bare er "salgstrick til forsigtige førstegangs-forældre"

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2016

Anonymor

debattør-36269 skriver:

Jeg rejser om en uges tid, en uge til Korfu, med min datter på 4½ md. Vil det være nød- eller unødvendigt med solbriller til hende?  Hun har en solhat med skygge, og skal ikke være i direkte sol. Solbriller er jo for at skåne øjnene, men kan simpelthen ikke finde ud af, om det bare er "salgstrick til forsigtige førstegangs-forældre"

Mine børn er nu hhv 3 og 4.5, og jeg har ALDRIG haft solbriller til nogen af dem. Synes solbriller til en baby lyder VILDT underligt En solhat med god stykke må være tilstrækkeligt, det beskytter jo også mod direkte sollys i øjnene 

Anmeld Citér

20. maj 2016

Skouboe

Aldrig undervurdér hvor cool man ser ud med solbriller....

Jeg vil sige at det er lidt op til dig selv - mange børn gider ikke at have dem på og piller dem af hele tiden, og jeg synes ikke rigtigt de er nødvendige. En god solhat er meget vigtigere.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

20. maj 2016

modesty

debattør-36269 skriver:

Totalt unødvendigt. 

Anmeld Citér

20. maj 2016

GrønStjerne

For et par år siden var det oppe at vende at der tit ikke er ordenlige filtre i billige børnesolbriller, så børnene fik mere skadeligt lys i øjnene. Hvis du vil købe solbriller, så gå i hvert fald efter et par hos en optiker

Vi har endnu ikke brugt det, min ældste er 7. Men jeg tror at hun i år er stor nok til at hun gerne vil have et par.

Anmeld Citér

20. maj 2016

Babilooo

Totalt unødvendigt.. En baby skal alligevel være i skygge eller vogn med solskærm... Og kun sjældent ude i direkte sol.

Anmeld Citér

20. maj 2016

lineog4

Helt igennem unødvendigt, da baby slet ikke skal være i solen og er baby i solen er det med så meget skygge på hatten så der ikke kommer sol i ansigtet.

udover det tror jeg de er på i cirka 20 sekunder, hvorefter de ender i munden eller på gulvet. Og efter en dag er stængerne bøjer den anden vej.

Anmeld Citér

22. maj 2016

debattør-36269

Anonymor skriver:

Mine børn er nu hhv 3 og 4.5, og jeg har ALDRIG haft solbriller til nogen af dem. Synes solbriller til en baby lyder VILDT underligt En solhat med god stykke må være tilstrækkeligt, det beskytter jo også mod direkte sollys i øjnene 

Puha godt, så er jeg ikke den eneste, som tænker sådan.. tænker lidt, at solbriller til baby er lidt det samme, som solbriller til en hund   Men når man ved hvor meget solens stråler kan skade, kan man nok ikke undgå at blive en smule "pyller-mor", når det er ens første barn.. men anyway - tak for din besvarelse 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.